×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تحول بزرگ در سازمان تامین اجتماعی با غیر حضوری کردن خدمات به وجود می آید

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،سعید بشرخواه با اشاره به اهداف طرح ۳۰۷۰، گفت:اهداف و سیاست گذاری سازمان تامین اجتماعی در راستای رضایت بیمه شدگان و شرکای اجتماعی است و غیر حضوری کردن خدمات یکی از گام های موثر در جهت مقابله با انتشار ویروس کرونا ، کاهش هزینه و مانع از اتلاف وقت می شود.
وی یادآور شد :غیرحضوری شدن سی خدمت تا آخر بهمن ماه طبق برنامه زمانبندی به طور کامل محقق می‌شود و هر هفته چند خدمت تأمین اجتماعی بصورت غیرحضوری ارائه خواهد شد در همین راستا بیش از ۷۵ درصد مراجعات مردم به شعب تامین اجتماعی استان نیز کاهش می یابد.
بشرخواه افزود :طرح ۳۰۷۰، ارائه ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری برای کاهش ۷۰میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور است اجرای این طرح در سطح شعب تامین اجتماعی استان اردبیل نیز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در اولین هفته  از اجرای این طرح در راستای توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به صورت سرویس کاملا غیرحضوری، راه‌اندازی شده و امکان پذیر است، اظهار داشت: بر اساس این طرح ، شناسایی بیمه‌شدگان اجباری حائز شرایط ماده (۸۵) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌شده به واحد اجرایی انجام می شود و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه‌شده اطلاع رسانی خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر شیوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه‌شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتیeservices.tamin.ir نیز امکان پذیر است.

مدیرکل تامین اجتماعی  استان اردبیل با اشاره به آغاز اجرای آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک گفت : طرح حذف کامل نسخ کاغذی دفترچه درمانی در سایه همکاری و مشارکت همه بخش ها امکان پذیر است. اگر نسخه نویسی الکترونیکی بصورت کامل محقق شود خدمات دهی به جامعه هدف نیز بهبود خواهد یافت .
وی ادامه داد:هر پزشکی اگر نسخه نویسی الکترونیک را اجراء کند در همان روز سهم سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌ شود در همین راستا ۳۰ درصد سهم داروخانه ها نیز در همان روز پرداخت می شود.

لازم به یاد آوری است جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان اردبیل ۶۰۲ هزار و ۴۹۲ نفر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.