×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تحقق منویات مقام معظم رهبری، نیازمند حمایت بانک ها است/ ضرورت حمایت بانک ملی، برای تولید دانش بنیان و رونق اشتغال

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه این مجموعه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری نیازمند حمایت بانک ها برای تامین نقدینگی است، گفت: اگر بانک ها نسبت به تزریق نقدینگی به صنعت کشور اقدام کنند، تولید رونق می گیرد و در پی آن ضمن افزایش اشتغال می توان شعار سال جاری «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» را به درستی اجرا و عملی کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری در بازدید اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی از مرکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید محصولات سایپا، گفت: بهمن ماه سال گذشته، مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان به دو نکته بسیار مهم اشاره کردند که اولین آن ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل و دومین آن تسهیلات‌دهی بانک ها منوط به هدایت اعتبار به سمت تولید باشد؛ گروه خودروسازی سایپا برای آنکه بتواند منویات رهبر انقلاب را عملیاتی کند، نیازمند تزریق تسهیلات و حمایت بانک ها است.

او با بیان اینکه طی سه سال اخیر و در ماه اسفند شورای پول و اعتبار تسهیلاتی را برای خودروسازان در نظر می گرفت، اما سال گذشته چنین اتفاقی دنبال نشد، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ۸ فرمانی که رئیس جمهور ۱۱ اسفندماه در راستای توسعه صنعت خودرو و افزایش تولید خودرو ابلاغ کردند، ضرورت دارد که بانک ها همراهی بیشتر با بخش تولید و صنعت کشور داشته باشند.

گروه خودروسازی سایپا؛ نیازمند تامین نقدینگی است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه این مجموعه پس از ابلاغ ۸ فرمان رئیس جمهور برنامه ریزی مناسبی انجام داد تا تنوع محصول، افزایش تا ۵۰ درصدی تولید و رشد کیفیت محقق شود، گفت: برای اینکه موارد یاد شده در سال جاری عملیاتی شود، گروه خودروسازی سایپا، نیازمند تامین نقدینگی است؛ با وجود فعالیت های توسعه ای که مدنظر قرار گرفته، جلوی تصویب و اختصاص هرگونه منابع اعتباری جدید به خودروسازان گرفته شده است.

نهاده های تولید ۷ برابر شده است

تیموری افزود: کیفیت و افزایش تولید فرآیندی است که باید به صورت متناوب انجام شود از همین رو یکی از پیش نیازها برای حرکت به این سمت تامین نقدینگی است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به افزایش قیمت نهاده های تولید اشاره کرد و گفت: قیمت نهاده های تولید طی چند وقت اخیر ۷ برابر شده و این در حالی است که قیمت خودرو متناسب با افزایش قیمت نهاده ها تغییر نکرده و ۳ برابر شده است.

افزایش ۱۰۰۰ درصدی قطعات الکترونیکی

او با بیان اینکه تامین قطعات الکترونیکی نسبت به گذشته بسیار سخت شده است، خاطرنشان کرد: تمام کشورهای تولیدکننده خودرو در این حوزه دچار مشکل شدند، زمانیکه تامین قطعات الکترونیکی با سختی صورت می گیرد به طور قطع قیمت آن هم گران تر می شود، لذا در تمام بخش های تولید خودرو با مقوله افزایش قیمت روبرو شده ایم؛ قیمت جهانی قطعات الکترونیک بیش از هزار درصد افزایش یافته است.

اقدام ملی در سایپا

تیموری در ادامه به موضوع واگذاری سهام درون گروهی، گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت: واگذاری سهام؛ یکی از ۸ فرمان ابلاغ شده رئیس جمهور و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است از همین رو فعالیت های اجرایی در این خصوص آغاز شده است به گونه ای که با حضور ۵۰۰ کارشناس قوه قضاییه، اموال گروه سایپا احصاء شده تا در راستای کار کارشناسی دقیق ۴۲ درصد سهام درون گروهی این مجموعه واگذار شود.

او با تاکید بر اینکه درآمد حاصل از واگذاری سهام که در گذشته به بازارهای غیرتولیدی سوق داده شده، در این مرحله تنها صرف توسعه و تولید خودرو خواهد شد، افزود: واگذاری سهام درون گروهی، گروه خودروسازی سایپا در این دوره (دولت سیزدهم) یک اقدام ملی است از همین رو باید با هوشیاری کامل انجام شود.

بانک ها به تولید بها بدهند

تیموری با بیان اینکه امیدوارم بانک ملی از گروه خودروسازی سایپا برای تولید دانش بنیان و رونق اشتغال حمایت می کند چرا که این امر بسیار ارزشمند و ماندگار است، گفت: اگر بانک های کشور، بیش از گذشته به موضوع تولید، دانش بنیان شدن بنگاه های اقتصادی و توسعه صنعتی بها و جایگاه دهند می توان منویات مقام معظم رهبری و خواسته های به حق مردم را پاسخ داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.