×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در روزهای اخیر آمارها نشان می دهد که دوباره روند ابتلای کرونا در کشور رشد کرده است و اگر این روند ادامه داشته باشد می تواند خسارات جبران ناپذیری از نظر اجتماعی و اقتصادی به کشور وارد کند. در نتیجه نیاز است که درباره فعالیت برخی از اماکن خطرناک، تجدید نظر شود و همچنین برخی قوانین مانند پوشیدن ماسک در مکان های عمومی برای همه اجباری شود. در فروردین ماه رعایت پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی در کشور باعث شد که شیوع بیماری تا حد قابل توجهی کاهش یابد، اما در حال حاضر بر اساس آمارها میزان رعایت نکات بهداشتی از ۸۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته و می تواند یک زنگ خطر برای شیوع کرونا باشد. شیوع کرونا در کشورها متفاوت بوده و برخی از کشورهای توانسته اند که خیلی سریع به این بیماری واکنش داده و آن را مهار کنند، اما بسیاری از کشورها نیز به شکل قابل توجهی با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و هنوز راهکار اصولی برای مهار این بیماری در نظر گرفته نشده است. «هیبنا» در گزارش هایی به بررسی تجربه موفق کشورها می پردازد و در این بخش، تجارب کره جنوبی را بررسی کرده است.

کره جنوبی یکی از کشورهایی بود که بسیار زود با این بیماری روبرو شد و واکنش آن نیز قابل توجه بود. کره جنوبی به دلیل تجربه‌اش در سال ۲۰۱۵ با ویروس مرس، دست به اصلاحاتی اساسی در سیستم درمانی کشور زد. در جریان این اصلاحات برای نمونه به صدور مجوز برای تست ویروس سرعت بخشیده شد. به این ترتیب کره جنوبی موفق شد به موقع در بحران کرونا تا آنجا که امکان داشت، شمار زیادی از مبتلایان را ردیابی کند و با شناسایی دایره افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده‌اند، آنها را به موقع برای جلوگیری از پخش بیشتر ویروس قرنطینه کند.از سوی دیگر در کره جنوبی اپلیکیشن‌هایی برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده که نشان می‌دهند، افراد آلوده در چه نقاطی رفت و آمد داشته‌اند. به این ترتیب ساکنان این مناطق از این مسئله که می‌توانند به طور بالقوه به این ویروس آلوده شده باشند، آگاه می‌شوند. این کشور پوشیدن ماسک را برای شهروندان در مکان های عمومی اجباری کرده و موفقیت قابل توجهی برای مهار کرونا داشته است. این در زمانی بود که سازمان بهداشت جهانی، استفاده از ماسک را برای شهروندان عادی لازم نمی دانست.

یکی دیگر از اقداماتی که گفته می‌شود کره جنوبی را در تشخیص و کنترل کرونا موفق کرده است، انجام گسترده تست کرونا برای شهروندان این کشور است. از سوی دیگر شرکت‌های کره‌ای موفق به عرضه‌ی تست‌هایی به بازار شده‌اند که در مدت زمان کوتاهی خود شخص را قادر به انجام و اطلاع از نتیجه تست می‌کند. تشخیص زودهنگام باعث شد که در نتیجه بیماران از افراد سالم جدا شوند و احتمال بیماری افراد سالم کاهش یابد. علاوه بر این مسائل، در این کشور یک روحیه جمعی، برای مبارزه با این بیماری وجود داشته و دارد. اکثر افراد در مقابله با این بیماری، مسوولیت پذیر هستند و این روحیه ایجاد شد که در مقابل با مشکلات با همدیگر، همکاری می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.