×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تاکید لاری بر اقدام به موقع و پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:هرچه مردم و مسئولین اقدام و عمل به موقع و پیشگیرانه داشته باشند در برابر ویروس موفق‌تر خواهیم بود و هرچه همراهی کمتر باشد آسیب‌های ناشی از این ویروس بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، اصلی‌ترین روش مقابله با ویروس را پیشگیری و بهداشت به موقع اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این بیماری در هیچ کشوری داروی قطعی یا واکسن با ایمنی تایید شده ندارد و بهترین راه مقابله، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و عدم حضور در فضای بسته به صورت طولانی است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بخش دیگر پیچیدگی مبارزه با این ویروس مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که هرچه مردم و مسئولین اقدام و عمل به موقع و پیشگیرانه داشته باشند در برابر ویروس موفق‌تر خواهیم بود و هرچه همراهی کمتر باشد آسیب‌های ناشی از این ویروس بیشتر خواهد بود.

لاری بیان کرد: بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این ماه‌ها تحت‌الشعاع قراز گرفته، اما هیچ چاره‌ای جز ایجاد محدودیت‌ها و شناسایی به موقع بیماران و رهگیری افراد در تماس نزدیک نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در ماه‌های اخیر بارها بر حمایت و مراقبت بیشتر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای تاکید شده و به خصوص از جوان‌ترها می‌خواهیم در مراودات اجتماعی خود دقت نظر بیشتری داشته باشند تا باعث انتقال ویروس به منازل و ابتلای سالمندان و سایر افراد خانواده نشوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.