×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان دراین نشست بیان کرد: اکنون در کشور ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کارفرما بعنوان شرکای اجتماعی این سازمان بدهی بالغ بر ۳۲ هزار میلیار تومان به این سازمان دارند و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به ۵۲ هزار کارگاه استان است.

علی حسینی گفت:سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن ۴۵ میلیون نفر از جمعت کشور، ماهیانه ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعهدات خود در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران دارد که ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن تحت عنوان مستمری، ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه درمان و هزار میلیارد تومان هزینه های پشتیبانی سازمان است.

وی افزود: از این رو نگاه مسئولان و قانون گذاران به سازمان باید بیمه ای باشد نه حمایتی .منابع و درآمدهای سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایانی است که در طول سالهای متمادی اقدام به پرداخت حق بیمه‌ کرده اند و گاهی با تصویب برخی قوانین هزینه ها و تعهداتی به سازمان تحمیل شده است که منابع آنها پیش بینی نشده است. سازمان تامین اجتماعی یک سازمان حرفه ای وتخصصی در حوزه بیمه های اجتماعی است که می‌طلبد جهت وضع قوانین توسط قانون گزاران از نظرات کارشناسی و تخصصی در این حوزه استفاد شود.

حسن پور، رئیس مجمع نمایندگان استان در این نشست بیان داشت : همه دستگاه‌های اجرایی در برنامه های کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان به مقوله تامین اجتماعی و پوشش بیمه افراد توجه ویژه داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.