×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

روابط عمومی ها از ارکان مهم یک مجموعه هستند و در حیات و ممات یک مجموعه نقش جدی بازی می کنند. بی شک استفاده از همه ابزارهای ارتباطی، ‌تبحر در برنامه ریزی و بهره بردن از تمام ظرفیت های سازمانی می تواند در موفقیت روابط عمومی ها نقش جدی و اساسی ایفا کند و در نهایت موفقیت سازمان را نیز در پی داشته باشد.

به مناسبت هفته روابط عمومی جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت پاکسان در خصوص حساسیت این رکن اساسی سازمان ها یادداشت هایی نوشتند که در ادامه این مطلب می خوانید.

میلاد شمس عضو هیئت مدیره و معاونت بازاریابی و فروش شرکت پاکسان:

        نقش روابط عمومی در بازاریابی‌ امروزی غیرقابل انکار است. اگر چه نقش تبلیغات در ارتقای محصولات و افزایش میزان فروش مشخص و بدیهی به نظر می‌رسد، اما پی بردن به اهمیت و نقش روابط عمومی پیچیده‌تر خواهد بود. روابط عمومی می‌باید بخش مهمی از آمیخته بازاریابی را تشکیل دهد و هر گونه ابهامات در مورد نقش آن برطرف شود. بر خلاف تبلیغات که معمولا به صورت رو در رو انجام می‌شود و تاثیر آن به آسانی قابل تشخیص است. نقش روابط عمومی در سازمان دهی مسائل مربوط به بازاریابی پیچیده‌‌تر است، اما نمی‌توان گفت نسبت به تبلیغات اهمیت کم‌تری دارد.

تبلیغات موفق نتیجه روابط عمومی موفق است.

نقش روابط عمومی در سازمان‌ها بسیار گسترده‌تر و جامع‌تر است و می‌تواند بر روی سود و منفعت یک سازمان تاثیر به‌سزایی داشته باشد. هم‌چنین این تاثیرگذاری در همه زمان‌ها خواهد بود و منحصر به زمان شروع کار سازمان یا شرکت نیست. باید توجه داشت، اگر چه روابط عمومی و تبلیغات ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، اما روابط عمومی بخشی از تبلیغات یا فرم دیگری از آن نخواهد بود. روابط عمومی تاکتیک خاصی از بازاریابیست که می‌تواند در بخش‌های مختلف بازاریابی یک برند یا سازمان اعمال شود.

همدانی رجا عضو هیئت مدیره شرکت پاکسان:

  ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که روز به روز اهمیت ارتباطات بیشتر از گذشته می شود و در کنار مساله ارتباطات بحث تبادل اطلاعات است. یعنی هرکس اطلاعات به هنگام تر و موثق تر بدست بیاورد می تواند تصمیم گیری درست تر داشته و نتایج بهتری نیز کسب کند.

در حقیقت روابط عمومی در سازمان ها یک نقش ارتباطی بین درون و برون سازمان را بازی می کنند به عبارتی از یک سو اطلاعات سازمان را به اطلاع مخاطبان و ذی نفعان می رساند و از سوی دیگر دیدگاه های آنها را به مدیریت سازمان منتقل می کند.

این بسیار حائز اهمیت است که این ارتباط از دو طرف کاملا به خوبی صورت گیرد. اگر این اتفاق بیافتد روابط عمومی می تواند به عنوان یک بازوی خیلی قوی برای مدیریت سازمان ایفای نقش کند.

در حقیقت روابط عمومی در قامت یک مشاور عمل کرده و مدیر ارشد سازمان را در تصمیم گیری های بهتر و به موقع یاری می کند.

باقری طادی عضو هیئت مدیره شرکت پاکسان؛

 همانطور که از اسم روابط عمومی مشخص است برقرار کننده یک ارتباط خوب و مناسب در بین واحد های شرکت، جامعه و فضایی است که سازمان در آن فعالیت می‌کند هر میزان این روابط در چارچوب سازمانی صمیمی تر و موثرتر باشد می‌تواند نقش خوبی در بهبود و ارتقای جایگاه آن سازمان داشته باشد و انشاالله با توجه به شرایط موجود این نقش را واحد روابط عمومی شرکت پاکسان به نحو احسن ایفا خواهد نمود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.