×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران به نقل از ایسنا در جلسه بررسی نحوه تأمین ارز واردات دارو و کالاهای اساسی روز یکشنبه که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رییس جمهور نیز نسبت به تأمین کالاهای اساسی و اقلام ضروری مردم تأکید ویژه دارند، از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی خواست جلسات مرتبط با تأمین کالاهای اساسی و دارو را به صورت هفتگی برگزار کنند.

 جهانگیری بر ارائه گزارش‌های مستمر مربوط به تأمین کالاهای اساسی و دارو و نیز تأمین ارز مورد نیاز برای واردات اقلام ضروری و میزان ذخایر کالاهای اساسی تأکید کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید از جریان واردات کالاهای اساسی، میزان ذخایر و تأمین ارز مورد نیاز برای واردات دارو و کالاهای اساسی اطمینان حاصل شود به نحوی که مردم تا پایان سال دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از برگزاری مستمر جلسات هفتگی با نمایندگان بانک مرکزی و دستگاه‌های ذیربط برای تأمین کالاهای اساسی ارائه کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده دغدغه و نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی تا پایان سال وجود نخواهد داشت.

مدرس خیابانی همچنین گزارشی از میزان ذخایر برخی اقلام و کالاهای اساسی نظیر گندم، برنج، ذرت، کنجاله، شکر، دانه های روغنی و گوشت مرغ ارائه کرد و افزود: علی‌رغم همه محدودیت‌ها، خوشبختانه میزان ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت مطلوب قرار دارد و روند واردات به شکل مناسب در حال انجام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.