×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل ؛ غله و خدمات بازرگانی این استان گفت: در سال جاری از فروردین‌ماه تاکنون بیش از ۳۳ هزار تن گندم که ۲۴هزار تن گندم وارداتی به کشور از استانهای خوزستان و هرمزگان و ۹هزار تن گندم تولید داخل از استان خوزستان جهت مصارف مردمی در سیلوهای استان یزد ذخیره شده است.

حمید پایدار اردکانی در خصوص مزایای حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد: شبکه حمل و نقل ریلی بدون تردید در زیرساخت و توسعه متوازن نقشی اساسی داشته و دارای اولویت بالایی است.

پایدار اردکانی سهم تعیین کننده آن در تولید ناخالص ملی و نقش  پیش نیاز آن در توسعه بخش‌های اقتصادی، تجارت، صنعت، کشاورزی و دیگر زیربخش‌های اقتصادی و اجتماعی و به ویژه اشتغال‌زایی بالای آن را غیر قابل انکار دانست.

وی به ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری، کاهش قابل توجه تعرفه حمل، صرفه جویی سوختی، کاهش مشکلات ترافیکی، ایمنی و عدم آلودگی گندم هنگام حمل که از جمله فواید حمل ریلی است، اشاره کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد افزود: سالیانه بیش از ۱۵۰هزارتن گندم مورد نیاز مصرفی توسط حمل ریلی و جاده ای از اقصی نقاط کشور به مقصد این استان حمل و جابجا می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.