×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیمارستان تامین اجتماعی شهید لواسانی تهران، میزبان نشست علمی بین المللی با حضور دانشمندان جهان اسلام

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، جایزه مصطفی(ص) جایزه برتر علم و فناوری است که به صورت دوسالانه به پژوهشگران و دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. به برکت نام پیامبر مکرم اسلام و به دلیل تاکید پیامبر(ص) بر یادگیری و درک علم، این جایزه «مصطفی» نامیده شده است که به معنای برگزیده است. جایزه مصطفی(ص) قصد دارد با شناسایی، معرفی و تقدیر از چهره‌های برجسته علم و فناوری در جهان اسلام، پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج دهد.

جایزه مصطفی(ص) ماموریت خود را از سال ١٣٩١ آغاز کرد و در قطعنامه نشست پانزدهم مجمع عمومی کامستک (COMSTECH) در سال ١٣٩۵ توسط وزیران علوم کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) تایید شد. نامزدهای جایزه مصطفی(ص) از میان دانشمندان جهان اسلام، از جمله شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و مسلمانان سراسر جهان در زمینه‌های علم و فناوری نانو، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، و کلیه زمینه‌های علم و فناوری انتخاب می‌شوند.

۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ به بهانه هشتمین نشست STEP که همزمان است با اعطای جایزه برندگان جایزه بین المللی مصطفی، در بیمارستان های تامین اجتماعی شهید دکتر لواسانی و شهید دکتر لبافی‌نژاد، نشست علمی با برنده حوزه پزشکی امسال جایزه مصطفی پروفسور محمد صائغ از کشور لبنان برگزار شد.
در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه علمی مصطفی در حوزه پزشکی آقای دکتر محمد صائغ از کشور لبنان بودند که آقای دکتر محمد صائغ در واقع در حال حاضر ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیروت را به عهده دارند و عمده دوران آموزشی خود را در آمریکا سپری کردند و در رشته طب داخلی فارغ التحصیل شد و بعد در سال ۱۹۹۰ دوره آموزشی و پژوهشی فلوشیپ در زمینه پیوند و مسائل مرتبط با پیوند با تمرکز بر پیوند قلب و کلیه سپری کرده و در حال حاضر همکاری نزدیک با سازمان‌های بین‌المللی از جمله NIH دارند و پروژه های بزرگی که نیازمند سرمایه است و لازم است که NIH آنها را سرپرستی کند توسط ایشان هدایت و راهنمایی می شوند .
دکتر جمالیان، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید لواسانی در این خصوص گفت: این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی و درمان سازمان تامین اجتماعی یک نشست علمی در زمینه پیوند قلب و دستاوردهای نوین در پیوند قلب در بیمارستان دکتر لواسانی برگزار کرد که کارشناسان حوزه پیوند قلب دور هم جمع شدند و مسائل علمی رو تبادل کردند و از آخرین دستاوردهای علمی هم مطلع شدند.
وی در ادامه افزود: همچنین نشست دیگری که در بیمارستان لبافی نژاد برگزار شد پروفسور صائغ در مورد آخرین دستاوردهای علمی خودشان در خصوص بهتر شدن نتیجه پیوند کلیه صحبت کردند و همینطور اعضای محترم انجمن نفرولوژی و انجمن پیوند و ارولوژی در این جلسه حضور داشتند که به تبادل اطلاعات پرداختند و نشست علمی پرباری انجام شد.
دکتر جمالیان گفت: امیدواریم در راستای این آمادگی و آشنایی که ایجاد شده بتوانیم باب تبادل اطلاعات و فناوری را بین ایران و لبنان بیشتر باز کنیم و همینطور باعث شویم اتحاد بین دانشمندان جهان اسلام بیشتر شود .