×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیست‌و‌دومین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان منتشر شد

بیست‌و‌دومین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان به «اصول و مبانی فراگیری مالی در بیمه» ، «محصولات بیمه خرد»، «مروری بر بازارهای بیمه خرد» و «جنبه‌های نظارتی» می‌پردازد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، شـمول مالی در حـوزه فعالیـت بیمـه، بـر دسترسـی گروه‌هـای کـم‌درآمـد جامعـه، بـه محصولاتی تمرکـز دارد که آن‌هـا را قـادر می‌سـازد تا از طریـق فرایندهـای ایجـاد پس‌انـداز و جبران زیـان، که بخش جدایی‌ناپذیـر محصولات بیمه‌ای اسـت، از جـان، مـال و سلامت خـود محافظـت کننـد. فرایند شـمول مالـی در بیمه به طـور کلی از طریق سـه نـوع محصول «بیمه گروهی»، «بیمه فراگیر» و «بیمه خرد» به اجرا در آمده است. بیمه خرد ابزاری است که از آن می‌توان برای محافظت از آسیب‌پذیرترین افراد از نظر اقتصادی در برابر هزینه‌های غیر منتظره ناشی از وقوع یک رویداد استفاده کرد. دو عامل اساسی در سال‌های اخیر بر توسعه بیمه‌های خرد در سطح جهانی تاثیرگذار بوده است. اولین عامل، تمایل مقامات دولتی به رشد بیمه‌های خرد به عنوان بخشی از الگوی سیاست‌های عمومی خاص بوده و عامل دوم فناوری است که می‌تواند دسترسی به گروه وسیعی از بیمه‌شدگان بالقوه (حتی در مناطق روستایی) را با هزینه‌ای مناسب تسهیل نماید.
با توجه به این موضوع مهم، در بخش مطالب اصلی بیست‌و‌دومین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان به «اصول و مبانی فراگیری مالی در بیمه» ، «محصولات بیمه خرد»، «مروری بر بازارهای بیمه خرد» و «جنبه‌های نظارتی» پرداخته شده است.
مخاطبان این شماره، در بخش شخصیت برجسته علمی با پرفسور علی پرهیزگاری استاد دانشگاه بین‌المللی فلوریدا(FIU) آشنا خواهند شد و در بخش یک معرفی تازه نیز «بیمه سیل شاخص‌محور:‌ طرحی جامع برای حمایت از مناطق سیل‌خیز» مورد توجه قرار گرفته است.
بخش یک مفهوم تازه این بار به موضوع «ریسک سوداگرانه» می‌پردازد و دو کتاب با عنوان «ریسک و بیمه در ساخت‌و‌ساز» و «آمار مجانبی در نظریه ریسک بیمه» در بخش تازه‌های نشر معرفی گردیده است.
براسـاس تجزیـه و تحلیل انجام‌شـده در گـزارش حاضـر، می‌تـوان اسـتنباط کرد کـه دوام بیمـه خـرد در آینـده تـا حـد زیـادی بـه قابلیـت پشـتیبانی از سـوی مبانـی فناوری‌هـای مـدرن بسـتگی دارد. در صورتـی کـه ایـن پشـتیبانی تحقـق نیابـد، بیشـتر حق‌بیمـه باید به پوشـش هزینه‌هـای اداری، هزینه‌هـای توزیع و حاشـیه امنیـت اختصاص یابد و به این ترتیب، درصد بسـیار کمـی از حق‌بیمه مربـوط بـه پرداخـت خسـارت خواهـد بود. ایـن امـر موجب می‌شـود تـا بیمه نتواند وظیفه متقابل‌سـازی ریسـک ویا ایجـاد پس‌انـداز را انجام دهـد؛ بنابراین، ارزشـی بـرای بیمه‌شـدگان خـرد ایجاد نمی‌گـردد.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت بیست‌و‌دومین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه یا به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5491/Articles/view/17745/1563 مراجعه نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.