×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد که این شرکت برای اولین بار در کشور، را با استفاده از دانش بومی، توانمندی‌های ایرانی و تلاش‌های کارشناسان این کشور بومی‌سازی کرده است.
به گزارش کیوسک خبر، مهندس پاک بین، معاون بهره برداری شرکت فولاد خوزستان در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد که راهبرد اصلی این شرکت برای ادامه صنعت فولاد، بومی‌سازی و حمایت از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی است.
او بیان کرد: برای مقابله با تحریم‌ها و تامین قطعات، شرکت فولاد خوزستان به شدت به بومی‌سازی پروژه‌ها متمرکز شده و با شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و نخبگان صنعتی همکاری‌های فعالی را آغاز کرده است.
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد که این شرکت برای اولین بار در کشور، کارخانه تولید آهن اسفنجی را با استفاده از دانش بومی، توانمندی‌های ایرانی و تلاش‌های کارشناسان این کشور بومی‌سازی کرده است.
وی افزود: این پروژه در سال ۱۳۷۹ توسط کارشناسان ایرانی آغاز شد و در اوایل سال ۱۳۸۰ زمزم یک به مرحله بهره‌برداری رسید. این اقدام نه‌تنها نمونه‌ای از پیشرفت و توانمندی‌های داخلی در زمینه صنعت و تولید است، بلکه نشان‌دهنده استقلال و استفاده از دانش بومی در توسعه صنعت کشور است.
پاک بین ادامه داد: با بومی‌سازی، ما توانستیم اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در کشور ایجاد کنیم و بخش قابل توجهی از ارز برای تامین نیازهای فولاد خوزستان را فراهم آوریم. همچنین، با بومی‌سازی محصولات، می‌توانیم با توانمندی‌های خود در بازارهای بین‌المللی حضور یافته و به صادرات اقدام کنیم که این امر به ارزآوری در کشور منجر خواهد شد.
وی اعلام کرد که این گام بزرگ، نشان از تصمیم جدی این شرکت برای توسعه صنعت فولاد و پیشبرد راهبرد بومی‌سازی است. این اقدام به عنوان یک واکنش مثبت به تحریم‌ها به‌شمار می‌آید و باعث تقویت اقتصاد داخلی و افزایش قدرت صادرات ایران در زمینه فولاد می‌گردد.
مهندس پاک بین، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد که از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲، این شرکت توفیق بومی‌سازی حدود شش هزار و هفتصد و چهار کالا را به دست آورده است.
وی بیان کرد در سال ۱۴۰۰، شرکت فولاد خوزستان با بومی‌سازی هشتصد و بیست و دو، کالا به عنوان قدم اول گام برداشت. همچنین در سال ۱۴۰۱ به هفتصد و سی و چهار کالا افزایش یافت و در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲، بیش از چهارصد کالا بومی‌سازی افزوده شد.
مهندس پاک بین تاکید کرد که این فعالیت‌های بومی‌سازی به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای منجر شده است. وی در ادامه گفت: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، میزان صرفه‌جویی به حدود بیست و دو میلیون یورو رسیده است که نشان‌دهنده عملکرد برجسته این شرکت در بهره‌برداری از منابع و توانمندی‌های داخلی می‌باشد. این عدد در سال ۱۴۰۱ برابر با بیست میلیون یورو بوده است.
همچنین، مهندس پاک بین اعلام کرد که تعداد سفارشات کالاهای شرکت به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این دوره افزایش یافته است. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان یادآور شد که در نه ماه نخست سال ۱۴۰۲، دویست و سی و پنج کالا به شزکت های دانش بنیان واگذار شده است این در حالی که در سال ۱۴۰۱، این تعداد صدو شصت و نه کالا بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.