×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بورس انرژی ایران امروز میزبان اولین معاملات گواهی سپرده بود

بنا بر اعلام مدیرعامل بورس انرژی ایران نخستین معاملات «گواهی سپرده نفت خام» و «گواهی سپرده میعانات گازی» در ساعت ۱۱ امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در بورس انرژی ایران آغاز شد و در ساعت ۱۴ به پایان رسید.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، علی نقوی درباره جزئیات این معاملات بیان کرد: «۴۱ هزار و ۸۴۶ برگه گواهی سپرده نفت خام سنگین به‌قیمت هر بشکه ۷۰ دلار و ۷۸ سنت و همچنین ۴۳ هزار و ۹۷۵ برگه گواهی سپرده میعانات گازی به‌قیمت هر بشکه ۶۸ دلار و ۷۸ سنت فروخته شد».
نقوی توضیح داد: «امروز در تابلوی گواهی سپرده حامل‌های انرژی بورس انرژی ایران در مجموع ۸۵ هزار و ۸۲۱ گواهی سپرده به‌ارزش ۵ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۴۶۱ دلار معامله صورت گرفت. ارزش معاملات گواهی سپرده نفت خام سنگین ۲ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۸۶۰ دلار (معادل هزار و ۷۷ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال) و ارزش معاملات گواهی سپرده میعانات گازی ۳ میلیون و ۲۴ هزار و ۶۰۱ دلار (معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال) بود».
به گفته مدیرعامل بورس انرژی ایران از فردا معاملات ثانویه گواهی‌ها امکان‌پذیر است.
لازم به ذکر است معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی هر هفته در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه انجام می‌شود. برای این معاملات از ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱ مرحله پیش¬گشایش و از ۱۱ تا ۱۴ معاملات پیوسته انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.