×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

مجید فراهانی با بیان اینکه ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه ۹۹ نیاز به کار کارشناسی دقیقی دارد، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، باید با حساسیت بیشتری، ردیف‌های درآمدی را بررسی کنیم. قطعاً بخش هزینه‌ای اتفاق می‌افتد اما درآمدها احتمالی است و ما شاهد عدم موازنه هزینه‌ها و درآمدها خواهیم بود. کمیته بودجه و نظارت مالی به دقت ردیف‌های درآمدی را بررسی می‌کند و تحقق‌پذیری آنها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و باید با توجه به واقعیت ۱۰ ماهه گذشته، درآمد هزینه‌های بودجه سال ۹۹ را تصویب کنیم.

وی تأکید کرد: بودجه باید واقعی باشد و آینه تمام‌نمای آنچه در شهر اتفاق می‌افتد. اجازه نمی‌دهیم بودجه ۹۹، بودجه غیرواقعی و نامتوازن که به ضرر شهر و مدیریت شهری باشد، به تصویب برسد زیرا انحراف از بودجه زیاد می‌شود بخصوص در حوزه درآمدی.

فراهانی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شده بود پژوهش‌هایی که در شهرداری اتفاق می‌افتد، در یک مرکز (مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی) متمرکز شود اما در ردیف‌های بودجه در حوزه‌های مختلف، بودجه پژوهشی مشاهده می‌شود، گفت: تمرکز بودجه پژوهشی باید ذیل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر اتفاق بیفتد. متأسفانه بودجه‌های پژوهشی در بخش‌های مختلف شهرداری، یکی از نقاطی است که فرار بودجه‌ای رخ می‌دهد و به نوعی به مدیران کمک می‌کند که هزینه‌های مختلف را در این ردیف منظور کنند یا پژوهش‌های موازی در سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف رخ دهد. ما باید بتوانیم در حوزه پژوهش، ردیف‌های متمرکزی ایجاد کنیم.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در خصوص ردیف بودجه توسعه فرهنگی اسلامی‌که در ردیف‌های مختلف و زیرمجموعه‌های مختلف شهرداری آمده است، اظهار کرد: برداشت‌های مختلف از موضوع ترویج فرهنگ اسلامی‌ایرانی می‌شود که باید این موضوع شفاف و روشن شود؛ این ردیف هم از جمله ردیف‌هایی است که کمک می‌کند مدیران هزینه‌های مختلف را در قالب این ردیف درآمدی مصرف کنند. مدیری را سراغ دارم که هزینه‌های جدول‌کاری را از ردیف درآمدی ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی‌تأمین کرده و توجیهش این بود که مردم با این عمل صلوات می‌فرستند؛ این مفاهیم باید شفاف شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.