×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه «جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی» درباره مصوبات جلسه پیرامون اقداماتی که بانک مرکزی باید انجام دهد گفت: در جلسه مفصل امروز بحث‌های مختلفی انجام شد خیلی از بحث‌های مقابله با کرونا به سیستم بانکی و بانک مرکزی کشور باز می‌گردد و سیستم بانکی و بانک مرکزی نقش موثری دارند که امیدوارم بتوانیم از این موضوع سربلند بیرون بیایم.

وی ادامه داد: طبق قانون کسانی که چکشان برگشت می‌خورد از خدمات بانکی محروم می‌شوند. در این جلسه مصوب کردیم کسانی که از اسفند تا آخر اردیبهشت چک‌شان برگشت می‌خورد از خدمات بانکی محروم نشوند اما رابطه حقوقی بین کسی که چک داده و کسی که چک دریافت کرده باقی خواهد ماند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: کسب و کارهای که شامل ۱۰ گروهی که اعلام شده هستند و نتوانسته‌اند درآمد کسب کنند تسهیلات دریافت خواهند کرد و می‌توانند سه ماه مراجعه نکنند و تسهیلات پرداخت کنند بانک‌ها بعد از سه ماه به آنها این کمک‌ها را خواهند داد.

وی گفت: این کمک‌های وامی که به ۴ میلیون نفر با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد از ۱۲ درصد سود وام‌ها ۸ درصد را دولت تقبل می‌کند و کسانی که از این وام بهره‌مند می‌شوند تنها ۴ درصد سود پرداخت می‌کنند، در ضمن تضمین وام‌ها یارانه‌های افراد است که اقساط آن را از یارانه‌های برداشت می‌کنند.

همتی افزود: مقرر شد سیستم بانکی به سازمان تأمین اجتماعی تسهیلاتی ارائه و کمک کند تا سهم کارفرمایان مشاغلی که آسیب دیده‌اند را بپردازد.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی آمادگی دارد به سیستم بانکی کمک کند و بانک‌ها نیز آمادگی دارند به مردم کمک کنند تا این شرایط عبور کنیم و کشور از نظر اقتصادی به شرایط خودش بازگردد، اظهار داشت: تمام تلاشمان این است که مردم کمتر به شعب مراجعه و کمتر با اسکناس در ارتباط باشند به همین علت سقف برداشت از عابر بانک را تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادیم که البته چند بانک آن را کاهش دادند اما از نظر ما همچنان ۵۰۰ هزار تومان است و مردم می‌توانند برداشت کنند.

وی با اشاره به افزایش سقف کارت به کارت از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان تصریح کرد: بانک‌هایی که چنین کاری کردند، کارشان درست نیست و حتماً باید اصلاح کنند و مردم نیز هر بانکی را که سرویس بهتری می‌دهد به عنوان مبنا انتخاب کنند؛ همچنین برای اینکه مردم پول نقدی کمتر بگیرند سقف کارت هدیه را تا دو میلیون تومن بالا بردیم.

همتی در مورد ساعت کار بانک‌ها گفت: طبق روال سال گذشته بانک‌ها شیفت دارند و برنامه‌ریزی شده که همواره در خدمت مردم باشند اما با توجه به اینکه همکاران ما تحت فشار هستند و برخی از آنها آسیب‌ دیده‌اند برخی دیگر نیز در قرنطینه هستند از مردم خواهش می‌کنم که اگر کار ضروری ندارند به بانک‌ها مراجعه نکنند اما کشیک بانک‌ها حتی در ایام نوروز وجود خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.