×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، مهدی یوسفی‌جمارانی در تشریح پروژه هایی که در هفته دولت سال جاری در شهرستان فیروزکوه به بهره برداری می رسد، گفت: در هفته دولت سال جاری ۷۶ پروژه کشاورزی، صنعتی، عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ‌ بر ۲۲۲ میلیارد تومان در شهرستان فیروزکوه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: در حقیقت هفته دولت پنج پروژه کلنگ‌زنی و ۷۱ پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداری در سطح شهرستان فیروزکوه خواهیم داشت که از این تعداد ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر توسط بخش خصوصی و ۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی برای ۱۱۲ نفر در بخش دولتی کلنگ زنی و بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، برای ۲۱۲ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۸۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد. همچنین در بخش عشایری و روستاهای فاقد دهیاری، ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود؛ اهم پروژه‌ها شامل حمام خورشیدی انسانی، حمام ضدکنه عشایری، آبرسانی روستای طارم و ماهیان است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه های بخش مرکزی فیروزکوه اشاره کرد و افزود: در بخش مرکزی فیروزکوه، ۲۷ پروژه با اعتباری‌ بالغ‌بر ۶۲ میلیارد ریال از جمله نصب دوربین مداربسته روستایی، بهسازی معابر روستایی و ساماندهی محل دفن زباله روستای طارم قابل افتتاح و کلنگ‌زنی است همچنین هشت پروژه در بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

جمارانی تاکید کرد: اهم پروژه‌های بخش مرکزی فیروزکوه شامل بهسازی معابر، آبرسانی به روستای زرمان، ایجاد مجتمع گردشگری در نجفدر و برپایی سیاه چادر در ورسخواران است.

وی تصریح کرد: در بخش بنیاد مسکن سه پروژه با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال شامل اجرای آسفالت از محل قیر یارانه‌ای در روستای حصاربن، آسور دهین و در بخش منابع طبیعی یک پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال همچون آبخیزداری، حفاظت خاک و پیشگیری از فرسایش زیر حوزه روستاهای ارو، طرود، جلیزجند و سله بن افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه با اعتبار ۱۲۳ میلیارد ریال توسط شهرداری فیروزکوه در هفته دولت خبر داد و افزود: احداث پل ۱۸ متری، افتتاح پارک خلیج فارس، تکمیل مجتمع تجاری شهرداری، افتتاح جایگاه سوخت سیار و همچنین افتتاح مرکز معاینه فنی با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۸ نفر توسط بخش خصوصی با همکاری شهرداری از مهم‌ترین پروژه‌های این شهرداری به شمار می‌رود.

به گفته وی، در حوزه برق نیز پنج پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۵۷ میلیارد ریال شامل اصلاح شبکه در روستاهای وزنا، زرمان، سرخدشت، کلنگ‌زنی تامین برق روستاهای امارت و حسن آباد و در حوزه نوسازی مدارس یک پروژه احداث مدرسه شماره دو مسکن مهر دشت ناصر با اعتباری بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه دو پروژه شبکه مخابرات فیبرنوری و جدول‌گذاری با اعتباری بالغ‌بر ۴۱ میلیارد ریال بهره‌برداری خواهد شد؛ همچنین پنج واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از طریق بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.