×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این مطلب، افزود: یکی از اولین اقدامات ما در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، راه‌اندازی مرکز تماس ۴۰۳۰ با همکاری وزارت بهداشت برای انجام طرح ملی غربالگری در سراسر کشور و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های کرونایی مردم بود که به گفته معاون وزیر بهداشت تاکنون ۲۰ میلیون تماس با این سامانه ثبت شده است.

وی افزود: روزانه بیش از ۲۵۰ هزار تماس با این مرکز گرفته میشود که توسط ۲۰۰۰ پزشک و پزشکیار و کارشناس پزشکی به این سوالات پاسخ داده میشود، همچنین برای ارتباط آسان‌تر مردم کد دستوری ussd *4030#  نیز راه‌اندازی شده که تست احتمال ابتلا به کرونا از این طریق نیز فراهم شده است.

ترکمانه اعزام پزشک و تیم‌های درمانی سیار را نیز از دیگر خدمات این بنیاد عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰ کاروان سلامت جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی و دارویی رایگان به استان‌های کانون کرونا اعزام شدند و در کنار اینها سامانه تله مدیسین نیز برای ارتباط زنده بیماران در مناطق محروم با پزشکان متخصص در تهران راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد احسان اهدا و توزیع بسته‌های بهداشتی ضدکرونایی در مناطق محروم کشور را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام برشمرد و خاطر نشان کرد: در اولین اقدام اهدای ۲۵ هزار پک بهداشتی به مردم محله شهید هرندی تهران و ضدعفونی کردن تمامی معابر و مساجد و اماکن عمومی این محله در دستور کار ما قرار گرفت.

وی افزود: در مرحله بعد اجرای این طرح در سراسر کشور را آغاز کردیم و از طریق حمایت از گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام در سراسر کشور، ضدعفونی کردن معابر عمومی شهرها و روستاها و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: درهمین راستا طی روزهای گذشته ۹۰ هزار پک بهداشتی شامل ماسک، محلول و ژل ضدعفونی کننده و مواد شوینده توسط ۳۰۰ گروه جهادی همکار بنیاد احسان ستاد اجرایی در ۵۰۰ نقطه کشور توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با حمایت ۱۵ میلیارد ریالی ستاد از نیروهای جهادی، در کارگاه‌های کوچک و بزرگ این گروه‌ها، تولید ماسک بهداشتی را هم آغاز کردیم و هم اکنون روزانه ۵۰ هزار ماسک دراین کارگاه‌ها تولید میکنیم.

ترکمانه به اقدام ویژه این بنیاد در برخی استان‌هایی که بیشتر با این بیماری درگیر هستند اشاره کرد و گفت: با تخصیص ۱۴ میلیارد ریال بودجه، بسته‌های ویژه‌ای شامل ماسک، گان و ژل بهداشتی به ۵ استان قم، گیلان، مازندران و کرمانشاه لرستان، ارسال خواهیم کرد. 

وی افزود: در روز میلاد امیرالمؤمنین هم برای تقدیر از زحمات مدافعان سلامت و تیم‌های پزشکی که در صف اول مبارزه با این ویروس هستند، جمعی از مدیران بنیاد احسان با حضور در بیمارستان‌های مرکز درمان بیماران کرونایی و اهدای شاخه گل به پزشکان و پرستاران و کادر درمانی از آنان تشکر و قدردانی کردند.

ترکمانه با بیان این مطلب که اقدامات این بنیاد تا ریشه کن شدن کامل این بیماری از کشور ادامه خواهد داشت افزود: طی روزهای آینده با راه اندازی پویش مردمی سلامت احسان از طریق سامانه دنیای احسان ( با کد دستوری *۴۰۳۰*۳# )، اهدای بسته های بهداشتی ضدکرونایی برای خانوارهای مناطق کم برخوردار ارسال خواهیم کرد.


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.