×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور ؛ دکتر علی جباری مدیرعامل صندوق در آستانه یکم تیر و آغاز اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث اظهار داشت: صندوق بعنوان نماد عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و پشتوانه ی صنعت بیمه تشکیل شده است و در همین جهت در دوره های زمانی مشخص با بهره گیری از ظرفیت های قانون بیمه شخص ثالث در جهت گسترش فرهنگ بیمه گری و بیمه پذیری ، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث را اجرایی می کند. لذا در این راستا با پیشنهاد صندوق و موافقت اعضای مجمع عمومی، بیمه مرکزی و هیات نظارت صندوق جرائم مربوط به نداشتن بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی سراسر کشور از تاریخ اول تیر ماه یک هزار و سیصدو نود و نه به مدت سه ماه بخشیده شده است.

وی ادامه داد: افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور هدف اصلی صنعت بیمه است تا بواسطه بیمه ، آرامش فکری و روحی در جامعه ایجاد شود ؛ با تصویب قانون بیمه شخص ثالث و اجرای آن از سال نود و پنج این ظرفیت قانونی پدید آمده تا با طرح های تشویقی جمعیت وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه معتبر را کاهش دهیم .

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در ادامه با دعوت از راکبین موتورسیکلت ها برای بهره مندی از فرصت بخشودگی جرایم افزود: یک فرصت مناسب ایجاد شده است تا با همکاری صندوق و صنعت بیمه کشور ؛ موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه بتوانند از بخشودگی جریمه استفاده کنند که این کار یک حرکت ملی برای کاهش سهم وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه است .

جباری با اشاره به تلفات حوادث رانندگی در کشور گفت: سالانه میلیاردها تومان خسارت جانی در جاده ها و راه های کشور اعم از شهری و روستایی رخ می دهد که در درجه اول جان ارزشمند یک وطن در این حوادث از دست می رود و خسارت بزرگی هم روحی و هم اقتصادی به جامعه وارد می شود . در درجه دوم خانواده بازمانده و مقصر حادثه هستند که اگر یک پوشش مناسب بیمه ای برای دیه وجود نداشته باشد مشکلات بسیاری پدید می آید.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور ادامه داد: بحمدالله با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی کشور امروز زندانی با موضوع دیه حوادث رانندگی در کشور نداریم و تلاش صنعت بیمه و صندوق بر این بوده است با تسهیل شرایط خرید بیمه نامه شخص ثالث همه وسایل نقلیه موتوری پوشش کافی داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.