×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
با هدف پایداری خط تولید، تعویض ترانس کوره ۵ کلید خورد

مهران نشیبی مدیر توزیع و تعمیرات برق شرکت فولاد خوزستان با اعلام این خبر افزود: به منظور پایداری خط تولید و با توجه به محدودیت‌ های برق، طرح تعویض ترانس کوره ۵ با همکاری واحدهای برنامه‌ریزی، ماشین‌آلات، خدمات و با محوریت واحد توزیع و تعمیرات برق از ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ آغاز شد. پیش‌بینی مدت زمان اجرای طرح ۱۲۰ ساعت است.
نشیبی از اجرای موفقیت‌آمیز نصب ترانفسرکار در روز سوم طرح خبر داد و افزود: جابجایی ترانس‌های قدرت نیاز به ایجاد شرایط خاص و ایمن دارد. با توجه به حجم بالای ترانس به لحاظ ابعادی و محدودیت‌ های فضای اتاق ترانس کوره، برای خارج نمودن آن و جایگزینی ترانس جدید، به طور میانگین ۲۴ ساعت زمان نیاز است. این مقدار زمان علاوه بر ایجاد وقفه در تولید، باعث سختی بیشتر فعالیت و در نهایت فشار مضاعف به کارکنان درگیر می‌شود. با طرحی که برای اولین بار و با ابتکار کارکنان واحد توزیع و تعمیرات برق شرکت فولاد خوزستان اجرا شد، نصب ترانسفرکار به جای ریل فعلی، شکل اجرایی به خود گرفت. از مهم‌ ترین ویژگی‌های این طرح می‌توان به: کاهش چشم گیر زمان جابجایی ترانس از ۲۴ ساعت به ۴ ساعت، ایمنی بیشتر در جابجایی ترانس و در نهایت کاهش توقف تولید اشاره کرد.
مدیر توزیع و تعمیرات برق شرکت فولاد خوزستان در ادامه اشاره‌ای هم به طرح تعویض ترانس شماره ۳ ایستگاه اصلی برق داشت و افزود: یکی از مهم‌ ترین موارد تعمیراتی در حال انجام، تعویض ترانس شماره ۳ ایستگاه اصلی برق است، که بر روی سکو قرار گرفته و گروه های تعمیراتی مشغول نصب متعلقات ترانس هستند. طرح موفق دیگری که روزهای گذشته انجام گرفت، انتقال بار ترانس شماره یک به ترانس شماره ۱۵ از طریق کلیدخانه‌ی جدید بود که این طرح با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و واحد توزیع و تعمیرات برق با موفقیت اجرا شد. این مهم به منظور درمدار آوردن کلید‌خانه‌ی جدید فولاد خوزستان است، چرا که سوئیچ‌گیر فرسوده فعلی سالهاست با اشکالات فراوان وظیفه برق‌رسانی به مجموعه فولاد را بر عهده داشته است.