×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
با نام‌های جدید به رویکرد شهرفروشی برگشته‌ایم/ کاهش قابل توجه سهم حوزه فرهنگی و اجتماعی در بودجه

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: چند سال است که فریاد می‌زنیم به سمت منابع پایدار برویم و دو سه سال است مسیر کندی را شروع کردیم تا از شهرفروشی خارج شویم اما امسال با نام‌های جدید به رویکرد شهرفروشی بازگشت داشتیم و شهر فروشی را تطهیر می‌کنیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، محمد جواد حق‌شناس در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی کلیات درآمدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری گفت: متاسفانه برخلاف انتظارات نگاه این بودجه براساس مصوبات و ضوابطی که در برنامه تکلیف کرده بودیم نیست و با انحرافات جدی از برنامه به برش یک پنجم سالانه توجه نشده است. 

او ادامه داد: به نظر می‌رسد گوشی برای شندین نیست و تلاش بر این است که بودجه با همین شکل به پیش برود. افزایش بی‌قاعده سقف بودجه بدون توجه به واقعیات درآمدی به هیچ وجه قابل قبول نیست. 

حق‌شناس با اشاره به وضعیت موجود تحقق درآمدهای سال جاری گفت: در نهایت بتوانیم تا پایان سال تحقق درآمدی را به ۷۰ درصد برسانیم. وقتی از بودجه ۳۰ هزار میلیاردی نتوانستیم ۷۰ درصد را هم محقق کنیم چطور در سال آینده بدون توجه به درسی که امسال از بودجه گرفتیم آنرا به تصویب برسانیم؟ 

او گفت: بی‌توجهی به جذب منابع جدید همچنان دیده می‌شود. چند سال است که فریاد می‌زنیم به سمت منابع پایدار برویم و دو سه سال است مسیر کندی را شروع کردیم تا از شهرفروشی خارج شویم اما امسال با نام‌های جدید به رویکرد شهرفروشی بازگشت کردیم و شهر فروشی را تطهیر می‌کنیم. 

حق‌شناس تاکید کرد که این بازگشت به عقب است و افزود: شورا تلاش کرد از این پدیده شوم که ۲۰ سال است بر شهر تهران سایه انداخته دوری کند باید توجه کنیم تا دوباره به وضعیت قبل برگشت نکنیم. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به کاهش سهم بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: امسال همچون سه سال گذشته حوزه فرهنگی و اجتماعی کمترین سهم را در بودجه داشته اشت و اصلا با شعارهای شورای شهر نمی‌خواند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.