×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
باید در محتوای تبلیغات صدا و سیما تغییرات انجام شود

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی گفت: صدا و سیما باید محتوای تبلیغ‌ها را تغییر دهند، بعضی از اطلاعات و گفته‌ها در این تبلیغات باعث گم راهی خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسین عزیزی» مدیرکل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی در نشست خبری دو شنبه با موضوع پویش غذای سالم در کرونا، در رابطه با موضوع فواید مواد لبنی و افزایش قیمت‌های موجود بیان کرد: افزایش قیمت برای همه‌ مواد خوراکی اتفاق افتاده و در مورد مواد لبنی هم وجود دارد، البته در این مورد صحبت‌ها و مکاتبانی شده، اما با توجه به شرایط خاص، این موضوع گویا خیلی مقدور نبوده است.

وی ادامه داد:اما ما پیگیریم تا به شکل خاص این مسئله را انجام دهیم که حتی در مجلس هم بحث عرضه‌ کوپن مطرح شده بود، حداقل به دهک‌های پایین کمک شود تا به این مواد دسترسی داشته باشند.

عزیزی در مورد استفاده از داروهای مقوی، افزود: البته در نظر داشته باشید که اگر از همین مفید مثل سبزیجات، مغزها و مواد ویتامینی استفاده کنیم، دیگر نیازی به استفاده از قرص‌های تقویتی نخواهد بود، البته ما غنی سازی ویتامین دی را هم در برنامه داریم تا در تهیه نان از ویتامین دی استفاده شود.

تخلفاتی در واردات نداریم، هر تخلفی است برای داخل کشور است

وی در مورد تخلف در واردات مواد خوراکی، گفت: در زمینه مواد وارداتی، هیچ ماده‌ غذایی چه به صورت فرآوری شده و چه نیمه فرآوری وارد نمی‌شود، مگر اینکه در سامانه تیتک ثبت شده و بعد دوباره نمونه‌گیری می‌شود، بعد از بررسی‌های کامل که مشخص انجام می‌شود، اجازه‌ ترخیص می‌گیرد، با وجود این مقدار کنترل موضوع تخلفاتی در زمینه واردات نداریم و معمولا این تخلفات بیشتر مربوط به تخلافی است که در داخل انجام می‌شود.

موضوع تبلیغ مواد غیر مفید در صدا و سیما نیاز به تعامل دارد

عزیزی در مورد مواد خوراکی غیر مفید در تبلیغات صدا و سیما افزود: هر ساله در مورد این موضوع به صدا و سیما و سایر مراکز مرتبط ما این مسائله اعلام میشود، البته آنها هم مراعات‌هایی می‌کنند، ولی باید در نظر بگیریم که انها هم مشکلات خود را دارند.

وی ادامه داد: حداقل کار این است، که محتوای تبلیغ‌ها را تغییر دهند، بعضی از اطلاعات و گفته‌ها در این تبلیغات باعث گم راهی خانواده‌ها می‌شود، مثلا بعضی مواد اصلا در داخل آن محصول وجود ندارد ولی تبلیغ می‌شود.

عزیزی بیان کرد: این موضوع نیاز به تعامل با صدا و سیما دارد تا در این زمینه به موفقیت برسیم، امیدواریم صدا و سیما در پویش غذای سالم به ما کمک کند.

وی افزود: با توجه به طرح بعضی ادعاها در تبلیغات، ما پیگیری آن ادعاها را می‌کنیم و تذکرهای لازم را می‌دهیم، در این موضوع خیلی از محتواها را حل کردیم، اما در کل اختیارات ما محدود است و باید مشکلات صدا و سیما و تولید کننده را هم در نظر بگیریم.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.