×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، تلیکانی با اشاره به اقدامات موثر بانک در سال های گذشته گفت: «سعی کرده‌ایم تمام بخش‌هایی را که نیازهای خرد در حوزه تأمین مالی دارند، به‌مرور زمان پوشش دهیم و بتوانیم تمرکز مراودات مردم را در حساب پس‌انداز و جاری افزایش دهیم.»

حسن تلیکانی در رابطه با رشد چشمگیر منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سه سال گذشته گفت: بانک مهر ایران بر اساس استراتژی خود از ابتدای فعالیتش موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است. به‌طور مشخص، در سه سال اخیر همواره از نظر نرخ رشد منابع، در بین بانک‌های کشور، بانک اول یا دوم بود است. در این مدت تلاش شده که قدر مطلق منابع نیز افزایش یابد. باید اشاره کرد که از این منظر نیز گاهی به‌اندازه بانک‌های بزرگ ایران رشد داشته‌ایم. تلاش هیئت مدیره و به‌خصوص مدیرعامل بانک این بوده که فرهنگ قرض‌الحسنه را بسط دهیم و با توجه به تدبیرهایی که اندیشیده شده، بتوانیم مردم را اقناع کنیم با تمرکز مراودات مالی خود در حساب بانکی‌شان در بانک مهر ایران می‌توانند از تسهیلاتی با کارمزد حداکثر چهار درصد بهره‌مند شوند.

وی در همین رابطه اظهار کرد: تلاش شده به‌مرور زمان، با افزایش پوشش تقاضاهای مردم، تعداد مشتریان خود را افزایش دهیم. خوشبختانه امروز شاهدیم مشتریان بانک به بیش از هشت میلیون نفر ‌رسیده اند. این خود یکی از شاخص‌هایی است که منابع بانک مهر ایران را افزایش داده است. رشد ۶۴ درصدی منابع بانک در سال جاری ناشی از افزایش خدمات بانک و گسترش سبد محصولات است.

تلاش برای ادامه‌دار بودن رشد منابع

تلیکانی این‌طور ادامه داد: سعی کرده‌ایم تمام بخش‌هایی را که نیازهای خرد در حوزه تأمین مالی دارند، به‌مرور زمان پوشش دهیم و بتوانیم تمرکز مراودات مردم را در حساب پس‌انداز و جاری افزایش دهیم و خوشبختانه موفق هم بوده‌ایم. امیدواریم این رشد منابع ادامه‌دار باشد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا چهار سال آینده به یکی از بانک‌های بزرگ کشور تبدیل شود.

عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: در طول سال‌های گذشته به‌طور مستمر با افزایش تعداد مشتریان بانک روبرو بوده‌ایم. پیش از این اکثریت مردم نمی‌دانستند برای تأمین مالی خرد به کدام بانک مراجعه کنند، اما امروزه اغلب مردم می‌دانند برای تأمین نیاز خود و دریافت تسهیلات خرد باید به بانک‌های قرض‌الحسنه مراجعه کنند. آمار ما نیز نشان می‌دهد که در سال جاری دریافت‌کنندگان تسهیلات از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز دو میلیون نفر عبور می‌کند. موضوع دیگر اعتقاد قلبی تمام مدیران بانک از مدیرعامل تا لایه‌های پایین به سنت قرض‌الحسنه و ثمربخش بودن آن است که در موفقیت‌های این بانک اثرگذار بوده است.

وی در رابطه با شکل‌گیری مطالبات معوق در بانک‌های مختلف، بیان داشت: یکی از مشکلات شبکه بانکی و به‌خصوص بانک‌های تجاری، رسوب منابع این بانک‌ها در مطالبات معوق است. در حقیقت دارایی‌های منجمدی در ترازنامه همه بانک‌ها وجود دارد و البته این شاید اشکال اقتصاد کشور باشد. زیرا طرح‌هایی که برای دریافت تسهیلات به بانک ارائه می‌شود، بعضاً توجیه اقتصادی نداشته یا پیش‌بینی‌های لازم به‌طور دقیق صورت نگرفته است. تحریم‌ها، رکود، تورم و… همه باعث می‌شود بخشی از تسهیلاتی که بانک‌های تجاری اعطا می‌کنند، در بخش مطالبات قفل ‌شود و سرعت گردش نقدینگی را در بانک‌ها کاهش ‌دهد.

تلیکانی در همین راستا با اشاره به مطالبات معوق اندک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: خوشبختانه به‌علت پرداخت تسهیلات خرد، اعتقاد مردم به قرض‌الحسنه، تأمین نیازهای مردم از طریق قرض‌الحسنه، رضایتمندی آن‌ها از این عقد به‌علت کارمزد بسیار پایین و همچنین اعتقاد طبقات خرد به برگشت بدهی و وام باعث شده مطالبات معوق در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیار پایین باشد.

وی در این باره توضیح داد: به یک معنا ثابت شده افرادی که از تمکن مالی پایین‌تری برخوردارند، خوش‌حساب‌تر هستند. در بانک‌های تجاری تمایل به سمت پرداخت تسهیلات کلان وجود دارد و گفته می‌شود مردم تسهیلات خرد را پرداخت نمی‌کنند. ولی ما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ثابت کردیم که اتفاقاً دریافت‌کنندگان تسهیلات خرد خوش‌قول‌تر هستند. مطالبات معوق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اکنون زیر یک درصد است که می‌توان گفت در سطح آسیا بی‌نظیر است.

مطالبات معوق بانک مهر ایران صفر است

تلیکانی با یادآوری اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، خیلی بیشتر از ۰.۷ درصد مطالبات معوق خود را به‌عنوان ذخیره دریافت کرده، تصریح کرد: با این حساب می‌توان مطالبات معوق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را صفر درصد حساب کرد.

این کارشناس مسائل بانکی درباره طیف مشتریانی که این بانک برای خود تعریف کرده، گفت: یکی از اقدامات خوبی که در سه سال گذشته انجام شد، سعی بر این بود که قرض‌الحسنه را در جامعه فراتر از وام ازدواج معرفی کنیم. به همین علت سعی کردیم خدمات بانک را بسط دهیم. اکنون در حوزه اشتغال‌آفرینی کارهای مشترکی را با کمیته امداد و بنیاد برکت انجام می‌دهیم. همچنین با صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان بسیج سازندگی و… نیز همکاری داریم.

وی این‌طور ادامه داد: نگرش ما این بوده که با بسط خدمات خود نگرانی خانواده‌ها را در حوزه‌های مختلف کاهش دهیم، از جمله در حوزه تحصیل فرزندان آن‌ها. در همین زمینه همکاری‌هایی را نیز با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور انجام می‌دهیم. به دانشجویان این دانشگاه‌ها تسهیلاتی داده می‌شود و در طول تحصیل یا پس از آن، اقساط این تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.