×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت‌دولت به استان البرز، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی شامگاه روز جمعه ۱۷ آذر با حضور در استان البرز از پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی شهید بهشتی و نیز بیمارستان تخصصی میلاد البرز بازدید کرد.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در جریان این بازدید و گفت‌وگو با تعدادی از بیماران، مراجعان و کارکنان این مراکز، توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را از مهم‌ترین اولویت‌های راهبردی این سازمان توصیف کرد و گفت: در دولت سیزدهم اعتبار اختصاص‌یافته به توسعه مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی از ۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال اول فعالیت این دولت به بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وی افزود: رویکرد ما در سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمت به ویژه در بخش درمان با اولویت مناطق کمتر برخوردار است. بالغ بر ۲۰ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در دو سال گذشته در نقاط محروم در کشورمان به بهره‌برداری رسیده و همچنین بالغ بر ۲۰۰ پروژه مختلف درمانی در مراحل مختلف از طراحی تا اجرا و بهره‌برداری داریم که با راه‌اندازی آنها ظرفیت‌های خدمت‌رسانی ما در بخش درمان تقویت خواهد شد.
براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این بازدید که با همراهی احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، داود سعدزاده مدیر‌کل و نیز داریوش طاهرخانی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان انجام شد، در جریان ظرفیت‌ها و مسائل پلی‌کلینیک تخصصی شهید بهشتی و بیمارستان تخصصی البرز قرار گرفت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین با بررسی وضعیت استخدامی و حقوقی نیروهای شرکتی بیمارستان تخصصی البرز، بر توسعه و تجهیز این بیمارستان متناسب با نیاز بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران استان و در قالب نظام سطح‌بندی خدمات درمانی تأکید کرد.
براساس این گزارش، سازمان تأمین‌اجتماعی در استان البرز در بخش درمان مستقیم دارای دو بیمارستان، یک مرکز جراحی محدود و سرپایی، ۴ پلی‌کلینیک تخصصی، یک درمانگاه تخصصی و یک مرکز خدمات دندانپزشکی است که با همراهی و همکاری بالغ بر ۱۶۶۹ مرکز طرف قرارداد اعم از مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی، به حدود یک میلیون و ۵۸۴ نفر از بیمه‌شدگان این استان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.
در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان بالغ بر یک میلیون و ۲۱۷ هزار نفر و تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی استان نیز ۲۳ هزار و ۲۴۲ نفر بوده است. در این استان هم‌اکنون پروژه احداث بیمارستان تأمین‌اجتماعی‌ هشتگرد که در هفته دفاع مقدس سال‌جاری مورد کلنگ زنی قرار گرفت، در حال پیگیری است و پروژه‌های ساخت پلی‌کلینیک تخصصی حصارک، پلی‌کلینیک تخصصی نظرآباد و پلی‌کلینیک تخصصی شهید بهشتی نیز در مراحل مختلف در دست اقدام است که به زودی، کلنگ‌زنی خواهد شد.
در استان البرز تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۵۲۶ هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی نیز بیش از ۳۶۶ هزار نفر است که با احتساب افراد تحت تکفل آنان، تعداد بیمه‌شدگان بهره‌مند از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان بالغ بر یک میلیون و ۵۹۳ هزار نفر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.