×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سهیلا ملکشاهی با بیان اینکه در استان سبب تعطیلی هیچ کارگاهی نشده ایم، گفت: یکی از بخشنامه های اخیر تامین اجتماعی که خبر خوشی برای بخشی از بیمه شدگانی است که بیمه کامل دریافت نمی کنند،  تکمیل سوابق بیمه ای آنها و پرداخت ۳۰ روزه بیمه آنهاست.

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام با اشاره به خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی در استان اظهار داشت: این اداره هم اکنون با ۹ شعبه اصلی و سه شعبه اقماری فعال، یک کارگزاری رسمی فعال و یک بایگانی راکد مستقر در شهر ایلام خدمات مورد نیاز را به بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران ارائه می دهد.

ملکشاهی افزود: سامانه نامنویسی غیرحضوری کارگاه و پیمان به منظور متمرکزسازی اطلاعات هویتی کارگاه های سراسر کشور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بهینه سازی فرآیند نامنویسی کارگاه و پیمان در سیستم سبا با برقراری تعاملات سازنده و موثر  سازمان ها و شرکت هایی همچون ثبت احوال، سازمان ثبت شرکت ها، شرکت پست، امکان صحت سنجی و شفاف سازی اطلاعات و ابعادهویتی در سامانه‌های کاربردی در بستر دولت الکترونیک در شعب شهرستان های استان اجرایی شده است.

ملکشاهی گفت: تمامی فرایندهای نامنویسی از بیمه شدگان، به صورت آنلاین انجام و درپایان به هر بیمه شده یک شماره اختصاصی (SSN (Social Security number تخصیص داده می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام به روش های غیر حضوری تمدید دفترچه  تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: اعتبار دفترچه درمانی به صورت آنلاین و در زمان مراجعه به مراکز درمانی با روش اینترنتی و غیر اینترنتی شامل بارکدخوان با استفاده از دوربین موبایل، شماره گیری USSD کد دستوری #۱۱۴۲۰۴* یا #۱۴۲۰۴، نرم افزار اپلیکیشن” تامین اجتماعی من” و سامانه‌های اینترنتی medical.tamin.ir و pwa.tamin.ir و کد دستوری #۱۶۶۶* بیمه سلامت قابل استعلام است.

ملکشاهی اظهار داشت: دفترچه‌های درمانی که هم اکنون اعتبار دارند، نیازی به استعلام مجدد اعتبار توسط مرکز خدمت دهنده نیست و بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز می‌توانند اعتبار دفترچه‌های خود را با  ۶ روش ذکر شده استعلام وتا آخرین برگ دفترچه درمانی خود را بدون نیاز به تمدید اعتبار حضوری، استفاده کنند.

وی همچنین افزود: امکان اعلام غیر حضوری سابقه بیمه به موسسات از سوی سازمان تامین اجتماعی فراهم شده و بیمه شدگان موسسات و نهادهای مرتبط با آنها می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی و فقط مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir سوابق تایید شده خود را در صندوق شخصی نگهداری کنند و دسترسی مشاهده آن را از طریق کد پیگیری به هر سازمان یا نهاد متقاضی ارائه کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام ادامه داد: امکان ثبت اینترنتی درخواست بازنشستگی بیمه شدگان، مشاهده سوابق بیمه شدگان، ارسال لیست های ماهیانه کارفرمایان، صدور و پرداخت غیر حضوری برگ های پرداخت، مشاهده فیش های مستمری بگیران از دیگر اقدامات این سازمان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.