×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا،  رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در رزمایش همدلی برکت که با هدف ایجاد ۱۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با اولویت آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا در کشور که با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال جدید را به عنوان جهش تولید اعلام فرمودند و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این خصوص اقداماتی در دست اجرا دارد. امسال  224 هزار شغل ایجاد می کنیم که ۱۸۰ هزار شغل آن در قالب طرح های اجتماع محور و با اولویت  آسیب دیدگان ناشی از شیوع کرونا است.

وی ادامه داد: در این مدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقداماتی در راستای افزایش سلامت مردم انجام داده است و تولیداتی در حوزه تجهیزات پزشکی داشته‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: اگر در همه این موارد به تولید نگاه نمی‌کردیم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدیم.

مخبر افزود: در اوایل اسفند ماه قرارداد خرید ۵۰ میلیون ماسک با یکی از کشورهای اروپایی منعقد کردیم ولی آنها به تعهدات‌شان عمل نکردند.

وی در ادامه اظهار کرد: بلافاصله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص تولید ماسک وارد عمل شد و در حال حاضر روزانه  یک و نیم میلیون ماسک تولید می‌کنیم که به زودی به تولید ۴ میلیون ماسک در روز می‌رسیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: امروز در جریان مقابله با کرونا، آغاز توزیع یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی را در سراسر کشور خواهیم داشت.

مخبر خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، سامانه پاسخگویی به سؤالات مردم در خصوص این بیماری را تحت عنوان سامانه ۴۰۳۰ راه اندازی کردیم که بیش از ۸۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی با را‌ه‌اندازی این سامانه کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه افزود:‌ یکی دیگر از اقدامات خوبی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال انجام آن است رفع مشکلات کوله‌بران است که در این راستا ۳ هزار طرح اشتغال مخصوص کوله‌بران ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند اشتغال ۹ هزار کوله‌بر را فراهم کند.

همچنین آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: اقداماتی مخلصانه برای رضای خدا انجام شده است و آثار آن نیز پیدا است و مقام معظم رهبری هم تشویق‌هایی نسبت به این موارد دارند.

وی افزود: اگر بخواهیم به خودکفایی کامل برسیم، راهی جز تولیدات در این موارد وجود ندارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همه زمینه‌ها فعال است، ابتکار و دانش دارند و اشتغال آنها هم زیاد است و به همین دلیل باید به رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تبریک گفت و یقین بدانید که این اقدامات در روز مبادا به درد می‌خورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.