×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اولویت این بانک تسهیلات به واحدهای صنعتی نیمه تمام بروجرد می باشد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، مدیر عامل این بانک به همراه ولی الهی، عضوهیئت عامل روز پنجشنبه در بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی بروجرد در جمع خبرنگاران گفت : واحد صنعتی فرتاک سیلیس متال بروجرد از پروژه های ارزشمند این استان می باشد که با بهره برداری از تمامی فازهای آن باعث افزایش اشتغال و رونق اقتصادی این شهرستان خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه این پروژه ارزشمند دارای پیشرفت بالایی می باشد، لذا مقرر شد بانک صنعت و معدن تا سقف موردنیاز تسهیلات به این واحد صنعتی پرداخت نماید.
وی اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات پیش بینی می شود فاز اول واحد فرتاک سیلیس بروجرد تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .
این مدیر ارشد بانکی تاکید کرد: این واحد بزرگ صنعتی یک مجموعه چند منظوره می باشد که فازهای آتی آن با ارزش افزوده بالایی که خواهد داشت، می تواند کشور را از این محصول خودکفاء و در منابع ارزی و واردات صرفه جویی چشمگیری داشته باشد. مهری ادامه داد: در جریان این بازدیدها، صنعتگران مشکلات خود را مطرح نمودند که مقرر شد کارگروهی تشکیل و صورتجلسه ای برای پیگیری تنظیم شود. در ادامه وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم بخشی از مشکلات صنعتگران و معدن کاران شهرستان بروجرد را مرتفع نماییم.
تولید فرتاک سیلیکون متال با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلار در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است که با بهره برداری از این پروژه با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال اشتغالزایی مستقیم ۶۰۰ نفر و غیر مستقیم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می شود.
شایان ذکر است علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلولهای خورشیدی است در این مجتمع صنعتی تولید خواهد شد.
دکتر مهری در ادامه سفر یک روزه خود به بروجرد از چندین طرح صنعتی این شهرستان همچون شرکت کارخانجات صنعتی ملایر ، درین گلوکز غرب ، فولاد نوید پاسارگاد، صبا ظرف آسیا و شرکت نورد آلومینیوم آسیا بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت آنها قرار گرفت.
شرکت درین گلوکز غرب تولید کننده نشاسته با ظرفیت ۱۲ هزار تن و اشتغال زایی ۳۵ نفر بوده بانک صنعت و معدن مبلغ ۱۵ هزار میلیون ریال تسهیلات سرمایه ثابت و ۱۰ هزار میلیون ریال سرمایه در گردش به این شرکت پرداخت نموده است.
شرکت فولاد نوید پاسارگاد تولید کننده شمشهای فولادی با ظرفیت سالیانه ۶۰ هزار تن و اشتغال زایی ۵۰ نفر می باشد. بانک صنعت و معدن در این راستا مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش، ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت پرداخت نموده است.
شرکت صبا ظرف آسیا تولیدکننده انواع ظروف آشپزخانه با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ تن و اشتغال ۶۰ نفر می باشد که بانک صنعت و معدن مبلغ ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت نموده است .
شرکت نورد آلومینیوم آسیا تولید کننده گرده های آلومینیومی با اشتغال ۲۳ نفر و ظرفیت ۳ هزار تن انواع ورق آلومینیومی آلیاژی و غیر آلیاژی می باشد که در خصوص این شرکت نیز بانک صنعت و معدن تسهیلات ۲۸ میلیارد ریال مصوب نموده که در آستانه انعقاد قرارداد می باشد.
این مدیر ارشد بانکی علاوه بر طرحهای مرتبط به بانک از شرکت های گروه صنعتی آویژه، سامان کاشی و شهر پروتئین نیز بازید نمود و یادآور شد: از همه سرمایه‌گذاران فعال و کوشایی که چرخه اقتصاد و اشتغال با دستان توانای آنان می چرخد و در این شرایط سخت اقتصادی کشور که ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا است، همچنان ثابت قدم با همه مشکلات مبارزه می کنند، صمیمانه سپاسگزارم و اعلام می دارم مجموعه بانک صنعت و معدن، خود را خدمتگزار آنان می داند.
وی در پایان با حضور در جمع کارکنان شعبه بروجرد از زحمات آنان قدردانی نمود و با تاکید بر اصل مشتری مداری، معرفی خدمات بانکی جدید به مشتریان، درک و پاسخ به نیاز آنان در دستیابی به عملکرد مناسب و مطلوب تاکید نمودند .