×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اکثر کارمندان به دلیل عدم تحرک با مشکل اضافه وزن روبرو هستند، این موضوع شامل کارمندان بانک ها نیز می شود. اگرچه که در شرایط کنونی امکان بهره گیری از باشگاه های ورزشی در شرایط کرونا وجود ندارد، اما دانشمندان تاکید می کنند که با ورزش های خانگی و رژیم غذایی مناسب می توان وزن خود را به یک سطح متعادل رساند. اکثر بزرگسالان، با شاخص توده بدنی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ ، سالم قلمداد می‌شوند، در حالی که افرادی با بی ام آی یا شاخص توده بدنی ۲۵ تا ۲۹.۹ دارای اضافه وزن، و کسانی که بی ام آی بالاتر از ۳۰ دارند، چاق محسوب می‌شوند. روش محاسبه شاخص توده بدنی بر اساس وزن، قد و سن اندازه گیری می شود. در ایران بررسی ها نشان می دهد که از هر چهار نفر یک نفر شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰ دارند و این افراد می توانند در معرض تهدید و آسیب کرونا قرار گیرند.
مطالعات اولیه در دنیا نشان می‌دهد که چاقی خطر ویروس کرونا را احتمالا افزایش می‌دهد. نتایج یک نظرسنجی که روز ۲۸ ماه آوریل انجام شده است و ۱۶۶ بیمارستان را در بر می‌گیرد، نشان می‌دهد که خطر مرگ افراد چاق (کسانی که بی ام آی بالاتر از ۳۰ داشته‌اند) بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ۳۳ درصد بالاتر از دیگران است. این نظرسنجی ۱۷ هزار بیمار را در برگرفته است.
پروفسور کالوم سمپل از دانشگاه لیورپول در گفت‌و‌گو با نشریه تلگراف، گفت که افراد دارای بی ام آی بالای ۳۰ «‌به طور ویژه به کووید-۱۹ واکنش بد نشان می‌دهند و در نتیجه، احتمال بستری شدن آنها در بخش مراقبت‌های ویژه و نهایتا مرگشان، بالاتر است.»‌
همچنین دانشگاه امپریال کالج لندن نیز تحلیل‌های بیشتری را در زمینه داده‌های فوق منتشر کرد که نشان می‌دهد مرد بودن یا چاق بودن، شانس جان به در بردن از ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.
در تحقیقی دیگر از سوی دانشگاه گلاسگو، در تاریخ ۷ ماه مه میلادی، ۴۳۰ هزار پرونده الکترونیکی بیماران ان اچ اس مورد بررسی قرار گرفته است که نشان می‌دهد، چاقی خطر بستری شدن در بیمارستان به علت بروز علایم شدید ویروس را دو برابر می‌کند. محققان همچنین گفته‌اند که با در نظر گرفتن سایر پیش زمینه‌های بیماری، از جمله بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲، خطر بیشتری بیماران (مبتلا به کرونا) را تهدید می‌کند.
دانشمندان حالا نگران هستند که روند پیچیدگی‌های عوارض چاقی، شاید به مفهوم خطر کووید- ۱۹ برای جوانان باشد؛ خطری جدی‌تر از آنچه قبلا می‌پنداشتند، و این موضوع می تواند مشکلی ویژه برای مناطق با نرخ چاقی بالا باشد.
البته نمی توان انتظار داشت که کارمندان به طور یک باره وزن خود را به سطح مشخص برسانند، اما لازم است که افراد دارای اضافه وزن بالا مراقبت های بیشتری از خود در مقابل کرونا انجام دهند. پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دو اصل در مقابله با کرونا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.