×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک دی، عبدالناصر همتی با بیان این که آنچه امروز در بازار پول، درباره روند سودسپرده‌ها و سود بین بانکی مشاهده می‌شود در کنار برخى تحولات اقتصادى، عمدتاً، نتیجه تاثیر اقدامات احتیاطی در کمتر از دوسال گذشته است، گفت: نظارت جدی و مدیریت شده بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری ناتراز و مشکل‌دار، بر اساس اختیارات کسب شده از سران قوا از جمله این اقدامات است.
همتی افزود: تجدید نظر در صلاحیت فنی مدیران بانک هایی که عملا ناقض مقررات مصوب بوده اند و تداوم اعمال مقررات و جلوگیری قاطع از اضافه برداشت بانک ها و موسسه های اعتباری و کاهش تدریجی و رساندن آن به حداقل ممکن از دیگر اقدامات انجام شده در سال های اخیر است.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به آغاز به کار عملیات بازار باز و تلاش برای توسعه آن  گفت: عملیات بازار باز در کنار سایر اقدامات به تعدیل غیر دستوری و تدریجی نرخ سود بین بانکی، سود بانکی و اوراق خزانه کمک کرده که نتیجه آن کنترل رشد شبه پول در مجموعه نقدینگی است.
وی، اقدام عملی بانک های وابسته به نیروهای مسلح و طی تشریفات اداری آن در چند هفته آینده و  شفاف سازی  تراکنش های بانکی و اعمال مقررات شدید در نقل و انقال پول، برای مبارزه با پولشویی را از دیگر اقدامات احتیاطی موثر بر روند سود سپرده‌ها و سود بین بانکی برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.