×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش عرضه نفت اوپک پلاس دور از انتظار است

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد که افزایش تولیدکنندگان ضعو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس)  در کوتاه مدت دور از انتظار است، زیرا سویه دلتای ویروس کرونا تقاضای نفت را تهدید می‌کند.
دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه (۲۰ مردادماه) از اوپک پلاس خواست تولید خود را برای مقابله با افزایش قیمت بنزین – که به نظر آنها تهدیدی برای بهبود اقتصاد جهانی است – افزایش دهند.
گلدمن ساکس  روز پجشنبه (۲۱ مردادماه) در یادداشتی با حفظ برآورد خود از قیمت برنت در پایان سال جاری میلادی آن را ۸۰ دلار برای هر بشکه اعلام کرد و افزود: بیانیه اخیر کاخ سفید را تهدیدی برای کمبود کنونی بازار یا سرعت بازکشت توازن به بازار در نیمه دوم ۲۰۲۱ نمی‌دانیم.
قیمت نفت خام برنت روز جمعه (۲۲ مردادماه) به ۷۱ دلار برای هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا حدود ۶۸ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه معامله شد.
با این حال، گلدمن یادآور شد که لازم است عرضه نفت اوپک پلاس تا پایان سال بیش از این افزایش یابد تا با ناامیدی‌های موجود درباره عرضه جهانی نفت مقابله شود.
این بانک آمریکایی انتظار دارد ظرفیت مازاد اوپک پلاس تا بهار سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل به شرایط عادی بازگردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.