×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، افزایش تیراژ تولید در ایران خودرو را گام موثری در پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان خواند و گفت: خروج محصولات قدیمی مانند سمند و پژو ۴۰۵ که با استانداردهای ۸۵ گانه هم‌خوانی نداشت و طراحی و تولید محصولات جدید از اقدامات مهم ایران خودرو به شمار می‌رود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- علی اکبر کریمی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو اراک افزود: افزایش ۵۰ درصدی تولید و عرضه خودرو به بازار نسبت به سال گذشته و ارتقای کیفیت محصولات که از سیاست‌های اصلی مجلس و دولت بوده، گام مهمی در تامین نیاز مشتریان است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چند شاهد افزایش تولید خودرو هستیم، با توجه به شرایط قیمت خودرو در بازار هنوز تقاضای مازاد زیادی وجود دارد و باید با مدیریت صحیح، تقاضای واقعی خودرو را مد نظر قرار داد تا با تحویل خودرو به مشتری واقعی از دلالی جلوگیری شود که این اقدام سبب تعادل در بازار خواهد شد.
وی به جایگاه صنعت خودرو ایران در جهان اشاره کرد و گفت: میزان تولید خودرو نشان از جایگاه خوب شرکت‌های خودروساز کشور در جهان دارد به طوری که هم اکنون در رتبه دهم قرار داریم که باید در کنار آن به خواسته‌های مردم با ارتقای کیفیت و کمیت تولید توجه ویژه شود و خودرو با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
کریمی به عرضه خودرو در بورس اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط شفاف و رقابتی حاکم در بورس کالا، عرضه در بورس روش خوب و منطقی برای فروش خودرو به مشتریان واقعی است که البته با افزایش عرضه شاهد دسترسی راحت مشتریان برای خرید خودرو خواهیم بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به تفاوت قیمت پایه خودرو و قیمت نهایی شاید مشتریان واقعی توان خرید خودرو را نداشته باشند که مجلس شورای اسلامی طرحی برای تعیین تکلیف تفاوت قیمت پایه و قیمت نهایی عرضه شده در دست دارد تا مشکل عرضه در بورس حل شود.
وی ادامه داد: برای فروش خودرو به مشتریان واقعی کنترل لازم برای فیلتر کردن تقاضا در بورس انجام شود تا کسانی که نیاز واقعی دارند برای خرید اقدام کنند.
کریمی افزود: عرضه خودرو باید به میزانی باشد که رقابت شدید ایجاد نکند که شاهد افزایش نامتعارف قیمت باشیم، در حال حاضر تعداد حداقلی عرضه ۵۰۰ دستگاه است در حالی که بعضی از شرکت ها تعداد کمی عرضه می کنند که باعث افزایش بی اندازه قیمت می‌شود.
وی خواستار طراحی و تولید خودرو اقتصادی توسط خودروسازان بزرگ کشور با تیراژ تولید بالا برای جایگزینی با محصولات از رده خارج مانند ۴۰۵ و پراید شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.