×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علیرضا صفری در گفتگو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به وجود ۳۰۰ تخت بیمارستانی فعال در استان همدان گفت: وضعیت بیمارستانهای تأمین اجتماعی استان همدان در کشور از نظر تعداد تخت فعال بسیار عالی است به طوریکه در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تعداد تختهای فعال را به ظرفیت اسمی برسانیم، اظهارکرد: میزان دسترسی به تخت فعال در بیمارستانهای همدان خوب است به طوریکه ۱۵۶ تخت فعال در بیمارستان آتیه همدان و ۱۴۱ تخت فعال در بیمارستان دکتر غرضی ملایر وجود دارد اما با این وجود تلاش داریم به ظرفیت اسمی برسانیم.

وی از افتتاح درمانگاه شهرستان بهار در هفته دولت سال آینده خبرداد و تصریح کرد: درمانگاه بهار از سال ۹۸ آغاز به ساخت شده و به شدت پیگیر هستیم که در هفته دولت سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد تا دسترسی بیمه شدگان این منطقه به خدمات درمانی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه احداث پلی کلینیک تخصصی در شهرستان ملایر از برنامه‌های آینده سازمان تأمین اجتماعی است، خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیدیم که وجود پلی کلینیک تخصصی در ملایر در دسترسی بیمه شدگان موثر خواهد بود بنابراین درحال اخذ مجوز برای احداث پلی کلینیک هستیم.

دکتر صفری با تأکید بر اینکه در بخش بستری بیش از ۹۰ درصد رضایتمندی وجود دارد، افزود: در بخش خدمات سرپایی عرضه و تقاضا همخوانی ندارد به طوریکه با وجود اینکه تعداد پزشکان متخصص زیاد شده اما تعداد مراجعین به قدری زیاد است که نمی‌توانیم به همه خدمات دهی داشته باشیم که این موضوع باعث شده رضایتمندی در این بخش ۸۴ درصد باشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۱۱ نفر در مراکز تأمین اجتماعی ویزیت شدند، بیان کرد: ۳۴ هزار و ۷۹۲ نفر در بیمارستان های تأمین اجتماعی استان بستری شدند و  ۷۵۱۸ زایمان، ۱۷ هزار و ۱۳۸ جراحی در این مراکز انجام شده است.

وی مراجعان سرپایی مراکز تأمین اجتماعی استان را ۲۹۸ هزار نفر در ماه دانست و یادآور شد: ۲۹۰۰ بستری در ماه و روزانه ۲۱ زایمان در بیمارستان های تأمین اجتماعی انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هزینه درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی ۴۱۶ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته هزینه درمان مستقیم در مراکز تأمین اجتماعی ۲۰۲ میلیارد تومان و هزینه درمان غیرمستقیم ۲۱۳ میلیارد تومان بوده است که با توجه به حجم تخت فعال در درمانگاه‌های تأمین اجتماعی اقبال به سمت درمان مستقیم بیشتر است.

دکتر صفری افزود: امسال ۴۵۲ میلیارد تومان اعتبار به سازمان تأمین اجتماعی استان داده شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در ابتدای اسفند که شیوع ویروس کرونا در استان آغاز شد ۴۷ تخت فعال برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود، تأکید کرد: در حال حاضر ۱۴۰ تخت فعال در استان برای بیماران کرونایی اختصاص دارد.

وی با اشاره به غربالگری ۱۱۶ هزار نفر در استان همدان، یادآور شد: در ابتدا به دلیل اینکه شناختی از این ویروس وجود نداشت باعث نگرانی و اضطراب در بین مردم شده بود و از طرفی در تجهیزات حفاظتی با کمبود مواجه بودیم که توانستیم شرایط بحرانی را در استان به سرعت پشت سر بگذاریم و در حال حاضر هیچ کمبودی نداریم.

دکتر صفری با تأکید بر اینکه از نظر دارو هیچ کمبودی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان نداریم، ادامه داد: سعی داریم یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان آتیه خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ میلیون تومان تجهیزات فردی خریداری شده است، گفت: با توجه به اینکه ۱۴۰ تخت فعال در بیمارستانهای استان داریم با خستگی مفرط کادر درمانی مواجه شدیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه تمام تخت های بیمارستان آتیه در اختیار بیماران کرونایی است، افزود: در حال حاضر فقط بخش زایمان و نوزادان در بیمارستان آتیه فعال بوده و مابقی بخشها به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی ضمن تشکر از کادر درمانی استان همدان، تأکید کرد: از صمیم قلب برای کادر درمانی که  اینگونه جانانه و مظلومانه کار می‌کنند سر تعظیم فرود می‌آورم چرا که در بحث کرونا کادر درمانی استان همدان بدون هیچ چشمداشتی پای کار حضور داشتند.

دکتر صفری گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای فاصله‌گذاری اجتماعی دو کار مهم انجام داده به طوریکه  از تاریخ یک خرداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه ندارند و انقضای تاریخ اعتبار درج شده در دفترچه مانع ارائه خدمات درمانی به آنان نشده است بر این مبنا پزشکان و مراکز درمانی می‌توانند با یکی از روش های اعلام شده اعتبار دفترچه خود را فوری و به آسانی استعلام کنند.

وی افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی با استفاده از روش*۱۶۶۶#، *۴*۱۴۲۰*۱#، *۴*۱۴۲۰# و یا از طریق ورود به سایت https://medical.tamin.ir ضعیت اعتبار دفترچه خود را مشاهده کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی داروهای ۲۷هزار بیمه شده مزمن استان دو ماهه شده است و تحویل دارو این بیماران به نشانی منازل آنها صورت گرفته است.

دکتر صفری یادآور شد: در سال گذشته رنکینگ بیمارستان آتیه رتبه اول در بین ۷۰ بیمارستان کشور را کسب کرده و همچنین بیمارستان غرضی و آتیه جزو بیمارستان های برتر دفاتر پرستاری در کشور شناخته شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.