×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه ۲۸۸ نفری در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

کیوسک خبر ـ آیین افتتاح دومین خوابگاه دخترانه دانشجویی احداثی توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت، مدیرعامل بنیاد پانزده خرداد، امام جمعه و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در محل پردیس این دانشگاه برگزار شد.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در این مراسم گفت: برای من مایه افتخار است که این خوابگاه مجهز و مدرن که توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده را افتتاح کنم، بنیاد ۱۵ خرداد ساخت ۵ خوابگاه برای دانشگاههای پزشکی را در دستور کار خود دارد که این نخستین خوابگاهی است که در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی تحویل وزارت بهداشت میشود.

وی افزود: با بازدیدی که از این مجموعه جدید داشتم ، به جرأت میگویم این منحصر به فردترین خوابگاه دانشجویی وزارت بهداشت در کل کشور است که امروز در نیشابور افتتاح شد، مکانی استاندارد و دارای معماری جذاب و محیطی که برای مطالعه، درس خواندن ، استراحت و تفریح دانشجویان کاملا مناسب و راحت است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: خدا را شاکریم که به برکت اندیشه امام و خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام ، شاهد افتتاح این مجموعه و مرتفع شدن بخش زیادی از مشکلات دانشجویان این دانشگاه دربخش اسکان و آسیب‌های اجتماعی هستیم و ازاین پس دیگر کسی بخاطر اینگونه مشکلات از تحصیل دراین حوزه باز نخواهد ماند.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت اظهار داشت: امیدواریم با به ثمر رسیدن واکسن‌های موفق ایرانی، در تابستان موج گسترده‌ای از واکسیناسیون را آغاز کنیم و به زودی دانشجویان را در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها ببینیم، افتتاح این مراکز امید برگشت به حالت قبل را در دل تمام دانشجویان و دانشگاهیان زنده نگه میدارد.

سیدعبداله ارجایی مدیرعامل بنیاد ۱۵خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام چه در‌ جهاد مدرسه‌سازی و ساخت بیمارستان و کارهای زیربنایی، چه در‌ مواسات و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و حمایتی و چه در بحث مقابله با کرونا و تولید واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی دراین خصوص پیشتاز بوده و هست.

وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد نیز به عنوان زیرمجموعه ستاد اجرایی، رسالت خود را رفع چالش‌های‌ پیش رو می‌داند و هر کجا که فکر کنیم می‌توانیم چالش‌ و گرفتاری را از سرراه مردم برداریم، ورود خواهیم کرد.

ارجایی درخصوص احداث خوابگاه دانشجویی گفت:این خوابگاه دخترانه با مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان طی ۳سال و با الهام از معماری‌اسلامی و معماری و فرهنگ نیشابور ساخته شده و دارای آشپزخانه، نمازخانه، اتاق کامپیوتر و سایر فضاها، بر اساس استانداردهای خوابگاهی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۸ خوابگاه دیگر را احداث و تحویل وزارت بهداشت و وزارت علوم بدهیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رویکرد جدید ما احداث خوابگاه‌های متاهلی است چون یکی از‌موانع تحصیل درحال حاضر، ازدواج و یکی از موانع ازدواج، خوابگاه و اسکان است که با حل این مشکل می توانیم در امر گسترش ازدواج دانشجویی و افزایش فرزندآوری هم موثر باشیم.

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی، امام‌جمعه نیشابور هم در این مراسم گفت: این امکانات به همت مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده و خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی، توجه به مسئله علم و دانش بسیار مورد توجه است.

امام جمعه نیشابور با تقدیر از خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام در کشور گفت: این روزها در هر حادثه و اتفاقی که برای مردم رخ میدهد، نام این ستاد پربرکت را میشنویم ، از امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله گرفته تا محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال برای بیکاران و تولید داروهای تحریمی و ساخت اولین واکسن ایرانی کرونا در این شرایط تحریم ظالمانه دشمن.

وی افزود:ساخت این مجموعه خوابگاهی زیبا و مهندسی شده برای دختران توسط ستاد اجرایی و بنیاد ۱۵ خرداد آن هم در اوج تحریمها و مشکلات،این پیام بزرگ را در دل خود برای غرب دارد که با وجود تحریمها و خباثتهای شما،علم و پیشرفت در ایران متوقف نشده و نخواهد شد واین نمونه و مصداقی از اندیشه ناب امام و ولایت فقیه است چراکه رهبرمعظم‌انقلاب به صراحت و مکرر اعلام کرده‌اند که تا زمانی که زنده‌ام از کارهای علمی، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها حمایت خواهم کرد.

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: با دستور دکتر مخبر،بنیاد ۱۵ خرداد امسال در‌ حمایت از سلامت، بهداشت و جمعیت فعالیت خواهد کرد که حقیقتا یکی از نیازهای ضروری کشور است.

وی افزود:امیدواریم خوابگاه متاهلین دانشگاه نیشابور و دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم با کمک بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شود.

گفتنی است نخستین خوابگاه دانشجویی احداثی بنیاد ۱۵ خرداد، سال گذشته در دانشگاه شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.