×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی در دیدار با محمد باقری نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از صادرکنندگان این شهرستان، گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور اگر مشتری این بانک به هر دلیلی نتوانست کالای خود را صادرکند، مشمول جریمه عدم صدور نخواهد شد.
در مورد جریمه صادرکنندگان به بهانه جابه جایی کالای صادراتی نیز اظهار داشت: به هیچ عنوان صادرکنندگان نباید به بهانه تغییر کالای صادراتی مشمول جریمه شوند.
وی اعلام کرد: بانک توسعه صادرات به منظور رفع مشکل صادرکنندگان در زمینه تغییر کالای صادراتی به شعب خود بخشنامه ای را ابلاغ خواهد کرد.
ارزش گذاری پایین املاک یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این جلسه بود که صالح آبادی با تایید این مطلب،گفت: با توجه به نرخ تورم ایجاد شده در کشور، لازم است در زمینه ارزشگذاری وثائق مشتریان، بازنگری کنیم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه عمده صادرکنندگان کشور خواهان ایفای کامل تعهد ارزی خود هستند، گفت: بانک توسعه صادرات با استفاده از همه ظرفیت های خود آماده کمک به صادرکنندگانی است که در روند ایفای تعهد صادراتی خود به چالش های فنی و ساختاری برخورد کرده اند.
وی ادامه داد: بانک توسعه صادرات ملزم به رعایت مفاد بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر عدم ارائه خدمت به صادرکنندگانی است که به رفع تعهد صادراتی خود پایبند نیستند اما در عین حال چالش ها و مشکلات صادرکنندگان در ثبت ایفای تعهد ارزی در سامانه های مربوطه را نیز در نظر دارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: براین باوریم که عمده صادرکنندگان کشور خواهان ایفای کامل تعهد ارزی خود هستند اما در این مسیر به چالش های فنی و ساختاری برخورد کرده اند که می توان با مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرتبط در بانک و نهادهای مرتبط آنها را برطرف کرد.
وی گفت: مقررات وضع شده برای اعمال محدودیت در ارائه خدمات به صادرکنندگان فاقد مستندات ایفای تعهد ارزی، فراسازمانی است با این وجود بانک توسعه صادرات تلاش دارد از طریق شعب خود در سراسر کشوربا صادرکنندگانی که به هر دلیلی نتوانسته اند تعهد ارزی خود را ایفا کنند، تعامل برقرار کرده و آنها را در مسیر درست ایفای تعهد ارزی قرار دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.