×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری مدیرعامل این بانک در بازدید از نمایشگاه فارمکس، فلسفه وجودی این بانک را حمایت و تأمین مالی صنایع و معادن کشور دانست و اشاره کرد: خوشبختانه صنعت دارویی کشور قابلیت ورود به بازارهای منطقه ای را داراست و با کمی تلاش بیشتر می توان کشور را از وارد کننده دارو و تجهیزات دارویی به صادر کننده آن تبدیل کرد و این بانک آمادگی پذیرش طرح های جدید و دانش بنیان در این حوزه را دارد.
وی در ادامه از پرداخت ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ریالی و ۹۰۰ میلیون یورو در قالب تسهیلات ارزی به بخش تولید دارو و تجهیزات دارویی خبر داد.
دکتر مهری شرایط پذیرش طرح های جدید در این بخش را اهلیت و صلاحیت متقاضیان، شرایط اقلیمی و منطقه ای و توجیح پذیری طرح به لحاظ فنی، اقتصادی و مالی دانست.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن تشکر از اقدامات شرکت های دارویی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بر لزوم هم افزایی بیشتر نهادهای تأمین مالی با نظام سلامت کشور تأکید کرد و از پرداخت ۴ هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های فعال در تولید محصولات بهداشتی و دارویی در جهت مبارزه با ویروس کرونا توسط این بانک خبر داد.
دکتر مهری با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش دارو و تجهیزات دارویی ۲/۵ درصد از پرتفوی بانک صنعت و معدن را تشکیل داده است، افزود: هدفگذاری این بانک افزایش ۵ درصدی این پرتفو در پرداخت تسهیلات به بخش یاد شده خواهد بود.
شایان ذکر است، شرکت های ثنامد، بایر افلاک، فاتک شیمی، سامان داروی هشتم، سرمایه گذاری مشارکتی طاها، هما فارمد، کیمیا زیست پارسیان، اکتوور کو و کیش مدیفارم جزء مهمترین شرکت هایی است که بانک صنعت و معدن تأمین مالی آنها را بر عهده داشته است.
نمایشگاه فارمکس یک رویداد B2B ( بازاریابی کسب و کار به کسب و کار ) است که با هدف توسعه صنعت داروسازی کشور و تکمیل زنجیره تأمین در حوزه‌های تخصصی صنایع داروسازی کشور قدم بر می ‌دارد و تلاش دارد تا با گردهم آوردن دست اندرکاران کلیدی این صنعت، فرصت های کسب و کار در این حوزه را بیش از پیش برای فعالان صنعت و سرمایه گذاران و کارآفرینان نمایان سازد تا از این طریق به رشد شرکت های داخلی کمک نماید؛ این رویداد توسط سندیکای مواد اولیه دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی با مشارکت سازمان غذا و دارو به صورت سالانه برگزار می‌گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.