×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
اسپانیا؛ ماتادورهای یک‌دست در جام جهانی

به گزارش کیوسک خبر، تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ موفق شد با هدایت ویسنته دل بوسکه برای اولین بار در تاریخ به قهرمانی در جام جهانی برسد. برای خیلی ها شروع دوران موفقیت آمیز اسپانیا از این جام بود که واژه جدیدی نیز به فوتبال جهان اضافه کرد و آن هم تیکی تاکا بود. آندرس اینیستا هافبک اسپانیایی خاص‌ترین گل دوران ورزشی‌اش را برابر هلند به ثمر رساند. این گل موجب شد که تیم ملی اسپانیا تنها قهرمانی‌اش را در جام جهانی جشن بگیرد. تیم ملی اسپانیا در حالی در جام جهانی ۲۰۱۰ موفق شد به قهرمانی در جام جهانی برسد که در اولین دیدار خود برابر سوئیس با یک گل شکست خورد اما در ادامه مسابقات با قدرت ظاهر شد و موفق شد با شکست هلند در بازی نهایی با گل دیرهنگام آندرس اینیستا برای اولین بار قهرمانی در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه کند.
اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ با دفاع تیمی، روحیه بالا، فداکاری بازیکنان و درخشش بازیکنانی نظیر داوید ویا، آندرس اینیستا و ایکر کاسیاس موفق شد بر بام فوتبال جهان قرار گیرد. این تیم در ادامه توانست یورو ۲۰۱۲ را نیز به دست بیاورد. با این حال در برزیل اسپانیا جام جهانی تلخی داشت و در همان دور گروهی حذف شد. اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی با قبول شکست ۲ بر صفر برابر شیلی حذف زودهنگامی با رقابت‌ها داشت. در حالی که همگان انتظار داشتند اسپانیا در جام جهانی در بین مدعیان باشد ولی این تیم در یک هشتم نهایی برابر روسیه در ضربات پنالتی باخت و حذف شد. 
داوید دخئا یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای خود را در این رقابت‌ها به نمایش گذاشت. در چهار بازی که اسپانیا در این بازی‌ها انجام داد، دروازه‌بان منچستریونایتد ۱۲ ضربه در چارچوب به خود دید (با احتساب پنالتی‌ها مقابل روسیه و گل ایران که آفساید اعلام شد) که یازده توپ از خط دروازه‌ عبور کرد. یعنی ۹۱.۶ درصد ضربات وارد دروازه‌ شدند. این آمار در حالی قابل توجه‌تر می‌شود که تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا در مرحله مقدماتی جام جهانی در ۱۰ بازی تنها سه گل دریافت کرد.
اسپانیا توانست در یورو ۲۰۲۰ به جمع چهار تیم پایانی راه یابد ولی در این مرحله برابر ایتالیا در ضربات پنالتی باخت و به این ترتیب از رسیدن به دیدار نهایی بازماند. 
ستاره 
فران تورس

مهاجم اسپانیا و منچسترسیتی در ۲۲ بازی برای تیمش ۱۲ گل به ثمر رسانده است و عملکرد خوب در یورو ۲۰۲۰ و این فصل در منچسترسیتی نشان داد تورس در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و به همین خاطر راهی بارسلونا شد تا حضور در لالیگا را با این تیم تجربه کند. او می تواند یکی از پدیده های این دوره از رقابت ها در قطر باشد.
سرمربی
لوئیس انریکه

روبرت مورنو پس از پیروزی ۵ بر صفر اسپانیا برابر رومانی در انتخابی یورو ۲۰۲۰ با چشمان گریان از بازیکنان تیم ملی خداحافظی کرد. سرمربی لاروخا بدون هیچ توضیحی توسط فدراسیون برکنار شد تا لوئیس انریکه به عنوان سرمربی بعد از ۵ ماه به سمت خود بازگردد. بعد از کنار گذاشتن لوپتگی از هدایت اسپانیا قبل از جام جهانی ۲۰۱۸، فرناندو هیرو در این جام روی نیمکت لاروخا نشست اما اسپانیا در دور دوم حذف شد.
سران فدراسیون فوتبال اسپانیا خیلی زود دست به کار شدند و لوییس انریکه، سرمربی پیشین بارسلونا را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کردند، با این حال بعد از مشکلات خانوادگی، انریکه چند ماه روی نیمکت اسپانیا نبود. انریکه با بارسلونا موفق به کسب سه گانه (لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا) شد. او اسپانیا را به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ و فینال لیگ ملت‌ها برد ولی در هیچ کدام موفق به قهرمانی نشد و حالا اولین حضور در جام جهانی را به عنوان سرمربی تجربه خواهد کرد.
* تیم ملی اسپانیا در یک نگاه
افتخارات: قهرمانی در سال ۲۰۱۰
بهترین گلزن: داوید ویا (۵۹)
بیشتری بازی: سرخیو راموس (۱۸۰)
نحوه صعود: تیم نخست گروه 
عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله یک هشتم نهایی
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.