×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در نشست بررسی شیوه های تامین مالی صنایع از طریق بازار سرمایه ضمن تقدیر از شرکت بورس کالا به دلیل حمایت از شرکت ها در حوزه قیمت گذاری دستوری گفت: اجازه ندادیم ریالی رانت به وجود بیاید و منافع رانتخواران تامین شود که دفاع از تولید و منافع سهامداران با قدرت ادامه دارد.

کیوسک خبر ـ علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در نشست بررسی «شیوه‌های تامین مالی صنایع از طریق بازار سرمایه» گفت: در حوزه قیمت گذاری مس از بورس کالای ایران به دلیل حمایتش از شرکت ملی مس که مانع ایجاد رانت شد، تشکر می کنیم.

وی افزود: اجازه ندادیم ریالی رانت به وجود بیاید و منافع رانتخواران تامین شود که دفاع از تولید و منافع سهامداران با قدرت ادامه دارد.

رستمی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد تولید ملی مس در داخل مصرف می شود و ۵۰ درصد صادر می شود اما سال گذشته به منظور پوشش نیاز داخل ۶۵ درصد عرضه داخلی داشتیم که البته تفاوت نرخ ارز نیمایی در قیمت پایه و نرخ بازار، اجازه کاهش تقاضا را نمی دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: از کمیسیون اقتصادی مجلس تقاضا داریم در راستای واقعی سازی قیمت ها کمک کنند تا هم بازار باثباتی داشته باشیم و هم منافع سهامداران حفظ شود که در این حوزه سازمان بورس اقدامات موثری انجام داده است.

رستمی در خاتمه اظهار کرد: برای صادرات با ارزش افزوده بالاتر که مورد تاکید معاون اول رییس جمهور است، برای راه اندازی شهر پایین دست مس در کرمان اعلام آمادگی می کنیم تا مس ۹ هزار دلاری را به مس ۱۸، ۲۷ و ۳۶ هزار دلاری تبدیل کنیم و صادر کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.