×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
از خانه‌ای شبیه بیمارستان تا رژیم بدون همبرگر و پیتزا/ راز موفقیت محمد صلاح چیست؟

به گزارش کیوسک خبر و به نقل از فرانس فوتبال، محمد صلاح، مهاجم لیورپول، با زدن ۳۱ گل در چهار رقابت و کمک به لیورپول در کسب جام اتحادیه و حذفی، یک فصل درخشان دیگر را پشت سر گذاشت. قرمزها هم‌چنین به عنوان نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و هم‌چنین پس از منچسترسیتی در رده دوم لیگ برتر قرار گرفتند.
او در ابتدا درباره نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان گفت: ما مستحق برد بودیم، فرصت‌های بیش‌تری داشتیم. من دو یا سه موقعیت واضح داشتم اما تیبو کورتوا سیوهای باورنکردنی انجام داد. این وظیفه او است، به خاطر همین است که رئال مادرید او را به خدمت گرفت. آن شب، شب او بود.
صلاح هم‌چنین درباره رویکرد خود به فوتبال صحبت کرد و از مدیتیشن به عنوان ابزاری کلیدی برای کمک به او برای حفظ تمرکز یاد کرد. او گفت: من سعی می کنم هر روز، ۱۰ یا ۲۰ دقیقه، در خانه، به تنهایی مدیتیشن کنم. خانه من شبیه بیمارستان شده است اما همسرم آن را دوست ندارد. دو اتاق در خانه ما به دستگاه‌های مختلف تناسب اندام اختصاص داده شده است. در خانه می‌توانم حتی کرایوتراپی(سرمادرمانی پوست) انجام دهم. من دائما به دنبال بهبود وضعیت بدنی خود هستم. همسرم می‌گوید که من زمان بیش‌تری را با دستگاه‌هایم می‌گذرانم تا با او. اگر تمرین ساعت ۱۵ باشد، دو سه ساعت زودتر می‌رسم و یک ساعت و نیم دیرتر می‌روم.
رژیم صلاح
صلاح هم‌چنین در مورد رژیم غذایی سخت خود صحبت کرد و توضیح داد که با وجود علاقه‌اش به همبرگر، او سعی می‌کند تا آن‌جا که ممکن است غذاهای دیگری بخورد. صلاح گفت: من کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، ماهی، مرغ و سالاد را دوست دارم. هم‌چنین وقتی در یک رستوران بزرگ در لندن از خودم پذیرایی می‌کنم، سوشی را ترجیح می‌دهم. من حداکثر ماهی یک بار پیتزا می‌خورم. من عاشق همبرگر هستم، اما به ندرت می‌خورم زیرا بعد از آن احساس سنگینی می‌کنم.
این مهاجم هم‌چنین توضیح داد که چرا گاهی اوقات پس از گلزنی پیراهن خود را از تن خارج می‌کند و اظهار کرد که نسبت به بدن خود احساس خوبی دارد، به خصوص بعد از تمام تلاش‌هایش.
صلاح گفت: وقتی برای ساختن اندامی عالی می‌جنگید، لازم نیست خجالتی باشید.
رفتار صلاح در زمین
یکی از قوی‌ترین مهاجمان فوتبال بودن بهایی دارد. این بازیکن مدام تحت فشار مدافعان قرار می‌گیرد و اغلب در طول بازی روی او خطا می‌شود. صلاح گفت:  اگر کسی روی من خطا کند، بلند می‌شوم و به داور شکایت نمی‌کنم. برای بازی کردن فوتبال باید با پاهایت تلاش کنی. همین! غلت زدن روی زمین و ناله کردن فایده‌ای ندارد.
تلاش برای بهبود
مهاجم مصری هم‌چنین توضیح داد که چرا دائماً به دنبال پیشرفت است و چگونه می‌خواهد برای فصل بعد برنامه‌ریزی کند. صلاح گفت: تابستان گذشته در تعطیلات در یونان در حالی که جلوی دریا دراز کشیده بودم، از خودم می‌پرسیدم چگونه فوتبالیست بهتری باشم. من باید راه‌های جدیدی ابداع کنم  و فضاهای زیادی را در دفاع حریف پیدا کنم. از آن زمان خیلی تلاش کردم متفاوت تر باشم. مدافع روبروی من باید به خودش بگوید: «لعنتی، دوباره او!» هدف من این است که او فرصتی برای نفس کشیدن نداشته باشد. او باید هر لحظه از نود دقیقه احساس خطر کند.
بنزما و پیشرفت او به عنوان یک شماره ۹
صلاح هم‌چنین از کریم بنزما قدردانی کرد و این مهاجم را یکی از کامل‌ترین بازیکنان تیم رئال مادرید دانست. صلاح گفت: بنزما خود را فقط به عنوان یک گلزن نمی‌بیند، او می‌داند که در تمام جنبه‌های بازی رئال مادرید تاثیر می‌گذارد. من هم مانند دیگران می‌خواهم به عنوان بهترین بازیکن جهان دیده شوم. در لیورپول همه برای دیگری تلاش می‌کند. اگر من برای دفاع نجنگم، مدافعان هم برای من نخواهند جنگید. من باید اولین کسی باشم که پرس می‌کند تا خودم را فدای تیم کنم.
توپ طلا
در نهایت، مهاجم مصری هم‌چنین به تمایل خود برای بردن توپ طلا و تبدیل شدن به اولین بازیکن آفریقایی برنده این عنوان پس از ژرژ وه آ اشاره کرد و گفت: من می‌خواهم توپ طلا را ببرم و مثل ژرژ وه آ برای قاره آفریقا کسب افتخار کنم. من از رتبه خود در سال ۲۰۲۱ که هفتم شده بودم شوکه شدم.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.