×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع سخنان دکتر زالی فرمانده ستاد کرونای تهران به بیان نکته نظرات خود پرداختند و احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با بیان این که در قانون شهرداری‌ها مکلف هستند که در مسائل و مشکلاتی که آحاد جامعه را درگیر می‌کند همچون بیماری‌های مسری وارد عمل شود گفت: اما نکته این جا است که حجم درخواست‌ها از مدیریت شهری متنانسب با اختیارات آنها نیست.

وی با بیان این که این روزها بیش از هر زمانی موضوع مدیریت یکپارچه شهری به چشم می آید گفت: به موضوع رها کردن معتادات متجاهر در سطح شهر دقت کنید، این موضوع بدون هیچ هماهنگی با شهرداری صورت گرفت اما ما باید پاسخگوی چرایی افزایش معتادان در سطح شهر باشیم و به نظر می‌رسد باید سطح هماهنگی‌ها در تهران افزایش یابد.

آغاز تغسیل فوت شدگان ناشی از کرونا و نگرانی برای کارکنان بهشت زهرا

شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل نیز با بیان این که گویا قرار است سال ۹۹ سخت تر از ۹۸ باشد گفت: این روزها ویروس کرونا مدیریت کشور را به یک هماورد فراخوانده است و می‌بایست با مدیریتی صحیح جلوی شیوع این ویروس را بگیریم اما متاسفانه هماهنگی لازم را بین ستاد ملی و استان تهران نمی‌بینیم و به نظر می‌رسد باید در شهر تهران به دلیل آن که جمعیت بیشتری در این شهر ساکن هستند یک کار ویژه‌ای تری انجام دهیم.

وی با بیان این که ما می‌توانستیم از فرصت ایام نوروز استفاده بیشتری ببریم گفت: باید بگویم که در این روزها جان وطن در خطر است و باید با هماهنگی و همراهی بیشتری اقدام کنیم.

وی با بیان این که در مترو ۳۵ نفر و در اتوبوسرانی ۴۰ نفر درگیر کرونا شده‌اند گفت: باید برای حمل و نقل عمومی و سازمان بهشت زهرا فکری کنیم.

امانی با بیان این که می‌بایست آنالیز مبتلایان در تهران به تفکیک مناطق منتشر شود گفت: با شهردار هم صحبت کردیم و یکی از دغدغه‌های بسیار جدی من مشکلات کارکنان سازمان بهشت زهرا است، چرا که از روز گذشته تغسیل فوت شدگان ناشی  از کرونا آغاز شده و این ما را نگران می‌کنند.

الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان این که واقعیت این است که هنوز در اوج درگیری با بیماری کرونا هستیم و از شیب صعودی بیماری عبور نکردیم و این یک واقعیت است.

وی با بیان این که شورای اسلامی شهر تهران ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌توانیم برای مدیریت این بیماری به کمک بیایم گفت: متاسفانه آن چه به لحاظ کارشناسی از سوی ستاد کرونا اعلام می‌شود در بخش‌های دیگر یا تعدیل و یا تعطیل می‌شود و می بینیم که حتی موضوع فاصله گذاری اجتماعی در تهران به درستی اجرا نشد و نه قرنطینه داشتیم ونه فاصله گذاری اجتماعی. چرا که هماهنگی بین سازمانی نیاز داشت اما این مهم محقق نشد.

وی با بیان این که همه ما در فوت افراد بر اثر کرونا در تهران مسئول هستیم گفت: باید با جدیت بیشتری در تهران طرح‌های فاصله گذاری اجرا شود و باید به ستاد کرونا کمک کنیم تا حداقل فاصله گذاری اجتماعی به درستی اجرا شود.

به گفته فخاری، اگر  معقتدیم که سیستم حمل و نقل عمومی باید متوقف شود، می‌بایست شورا مصوبه داشته باشد و در مورد بازگشت به کار در  تهران نیز باید بگویم که این بازگشت به کار تنها به معنای چرخش افراد در تهران نیست بلکه افراد را از حاشیه تهران و شهرهای پیرامونی به سمت پایتخت حرکت می‌دهیم.

چرا در مورد تعطیلی اصناف سخت گیری می‌شود اما در مورد ادارات این اتفاق نمی‌افتد

همچنین در ادامه علی اعطا با بیان این که به نظر می‌رسد به جای این که در باره تعطیلی اصناف حرف بزنیم باید به تعطیلی ادارات توجه شود گفت:  تعطیلی اصناف در حالی در دستور کار قرار گرفته که حمایت دولت از آنها موثر نیست. و جای سوال است که چرا در مورد تعطیلی اصناف سخت گیری می‌شود اما در مورد ادارات این اتفاق نمی‌افتد.

وی  ادامه داد: دکتر زالی در باره فاصله گذاری هوشمند سخن گفتند اما جای سوال است که ما وقتی از فاصله گذاری اجتماعی صحبت کردیم همه متوجه شدیم که منظور یک عقب نشینی از قرنطینه است اما سوال این جا است که فاصله گذاری هوشمند چیست و آیا فاصله گذاری هوشمند نیز یک قدم عقب نشینی از فاصله گذاری اجتماعی است؟

به گزارش ایسنا، در ادامه زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان این که مگر زالی فرمانده ستاد کرونایی تهران نیست گفت: برای من سوال است که چرا قرنطینه اجرایی نشد؟ چرا طرح پیشنهادی ما برای تعطیلی مترو را قبول نکردید؟ اتوبوس‌ها را کم کردیم اما با جمعیت زیادی مواجه شدیم! پس تهمیدات ستاد  کرونا چه می‌شود؟

وی افزود: برای من جای سوال است که وزیر کشور مسئول ستاد کرونا است یا وزیر بهداشت چرا که اولویت ما  باید در این شرایط حفظ سلامت مردم باشد.

در ادامه محمود میر لوحی نیز با بیان این که در حال حاضر دو نگاه  برای مهار کرونا وجود دارد گفت: برخی‌ها معقتدند که باید به میزان تعطیلی ایام نوروز، مجددا کشور تعطیل شود یعنی دو الی سه هفته دیگر نیز اموارات متوقف شود تا کرونا مهار شود. اما برخی‌ها می‌گویند که نیازی به این اتفاق نیست و با فاصله گذاری می‌شود این مشکل را حل کرد .

وی افزود: مسوولان امر به مردم باید توضیح دهند که آیا این مسئله ظرف سه هفته آتی حل می‌شود یا نه و اگر این مسئله رفع نمی‌شود برای فاصله گذاری چه تهیمداتی دارند؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.