×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا اعلام کرد: بر اساس رصد فضای مجازی و شکواییه‌های قضائی واصله به پلیس فتا، مجرمان سایبری با ارسال پیام‌های حاوی لینک‌های آلوده و جعلی از طریق پیام‌رسان‌های بومی و غیربومی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از سیتنا، سرهنگ رامین پاشایی با اعلام این مطلب افزود: بر اساس رصدهای فضای مجازی و مستند به شکواییه ها و گزارش های مردمی واصله به پلیس فتا مشخص است مجرمان سایبری به منظور اعمال مقاصد شوم خود، با ایجاد حساب های کاربری مختلف در پیام رسان های بومی و غیر بومی با عنوان “مامور ابلاغ قضائی و یا نماینده سایر ارگان ها مانند سازمان هدفمندی یارانه ها، وزارت صمت و… اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: در این شگرد افراد مجرم با ارسال پیام های حاوی لینک های آلوده و جعلی به حساب کاربری افراد در پیام رسان ها با مضامینی مانند ثبت شکواییه قضائی بر علیه شما، صدور حکم جلب، قطع یارانه، ریجستری گوشی تلفن همراه و… درصدد قانع سازی کاربران برای بارگیری و نصب لینک های آلوده روی گوشی تلفن همراه به منظور آلوده سازی و دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری، حساب بانکی و مالی آنها هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مجرمان سایبری در ایام اخیر نیز با حساب های کاربری مختلف و یا از طریق سرقت حساب های کاربری سایر افراد در پیام رسان های بومی، پیام هایی با مضامین مشابه برای هموطنان ارسال کرده‌اند که ضمن شناسایی آنان، پرونده های قضائی نیز تشکیل و در حال پیگیری است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: با اقدامات متعدد و گسترده در حوزه اطلاع رسانی و هشداردهی از سوی پلیس فتا که با همکاری اصحاب رسانه حاصل شد سطح دانش فنی و رسانه ای هموطنان در حوزه جرایم سایبری افزایش قابل قبولی داشته لیکن با توجه به ترفندهای پیچیده مجرمان سایبری نیاز است هموطنان همواره این مطالب را مد نظر قرار دهند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: سازمان ها و مراجع قانونی و رسمی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از طریق سامانه های پوششی با عنوان Mask استفاده کنند و به هیچ عنوان شهروندان به پیام های ارسال شده از طریق شماره تلفن و یا حساب های کاربری نامعتبر و شخصی اطمینان نکنند. ضمن اینکه تنها مرجع رسمی ارسال ابلاغیه های قضائی سامانه Adliran است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.