×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارائه پنل‌تخصصی اقتصاد، مالی و سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه توسط سندیکای بیمه‌گران ایران

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، خلاصه مباحث مطرح شده در این پنل به شرح زیر است:
۱٫    اوراق بهادار بیمه‌ای: در این تحقیق راهکاری جهت تعامل بین بازار سرمایه و بیمه برای حل معضل اصلی کمبود ظرفیت سرمایه ای بیمه های داخلی پیشنهاد شده و از طریق تبدیل ریسک به اوراق بهادار، به ارائه یک ابزار نوین مالی به نام اوراق بیمه اتکایی اسلامی جهت انتقال ریسک در صنعت نفت پرداخته شده است.
۲٫    اثر اوراق بهادار بیمه‌ای بر توانگری مالی شرکت‌های بیمه: اوراق بیمه ای با تبدیل نمودن تهدید تحریم به یک فرصت میتوان جایگزین مناسبی برای راهکارهای ارائه شده جهت مقابله با این تحریم ها محسوب گردد. علاوه بر آن، این ابزارها در شرایط غیر تحریم نیز راهکاری کارآمد برای افزایش ظرفیت سرمایه ای شرکت های بیمه ای خواهند بود
۳٫    اوراق بیمه‌ای اتکایی اسلامی جهت انتقال ریسک در صنعت نفت: در این تحقیق راهکاری جهت تعامل بین بازار سرمایه و بیمه برای حل معضل اصلی کمبود ظرفیت سرمایه ای بیمه های داخلی پیشنهاد شده و از طریق تبدیل ریسک به اوراق بهادار، به ارائه یک ابزار نوین مالی به نام اوراق بیمه اتکایی اسلامی جهت انتقال ریسک در صنعت نفت پرداخته شده است.
۴٫    اوراق بهادارسازی بیمه‌ها در صنایع پیشران(مبتنی بر ساختار اوراق مالی اسلامی): اوراق بیمه ای با تبدیل نمودن تهدید تحریم به یک فرصت میتواند جایگزین مناسبی برای راهکارهای ارائه شده جهت مقابله با این تحریم ها محسوب گردد. علاوه بر آن، این ابزارها در شرایط غیر تحریم نیز راهکاری کارآمد برای افزایش ظرفیت سرمایه ای شرکت های بیمه ای خواهند بود
۵٫    توانگری مالی و ساختار بازار بیمه ایران: نگرش های معطوف به ابعاد متنوع اقتصادی قوانین نظارتی به ویژه توانگری مالی، تحلیل های ما را در تبیین جامع و دقیق واقعیات احصاء شده، ساختار بازار، چگونگی فعالیت بازیگران و ترتیبات نهادی موجود در بازار کامل تر خواهد کرد. اجرای فرآیندی و تکامل هدف مند و ساختارمند توانگری مالی با توجه به ساختار بازار بیمه کشور، اهداف عالی نهاد ناظر که همسو با طرح تحول صنعت بیمه است را در ایجاد فضای امن، پایدار و رقابتی در طی زمان ایجاد خواهد کرد.
علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۳ تا ۱۵:۲۵ به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ مراجعه و این پنل را مشاهده نمایند. به تمامی شرکت‌کنندگان در این پنل گواهی حضور ارائه می‌گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.