×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در جمع مدیران ارشد این سازمان و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، با تذکر این‌که انگیزه و هدف اصلی در این سازمان، ارائه مطلوب خدمت و صیانت از اموال مردم است، گفت: منابع سازمان و فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته، حق‌الناس و متعلق به مردم است. هر کاری که می‌کنیم بخشی از حق‌الناس بر عهده ما است که اگر به الزامات آن درست توجه کنیم ثواب و ارزش کار ما را چند برابر می‌کند. در مسیر سخت پیش رو، حتماً باید برای خدمت‌رسانی و ایفای نقش مهمی که در جامعه داریم، انگیزه‌های مقدس و والا داشته باشیم. اگر انگیزه‌ها، بزرگ و مقدس نباشد، فشار و سختی کار و اقتضائات کارهای بزرگی که باید انجام بگیرد، ممکن است در جایی سیستم را دچار سردرگمی و بی‌تصمیمی کند. در بخش اقتصادی این سازمان و در واگذاری مسئولیت‌ها، تعهد، تخصص و حرفه‌ای‌گری باید معیارهای اصلی واگذاری مسئولیت باشد. درد مردم را داشتن یعنی این‌که در مقابل سستی‌ها، کوتاهی‌ها و تنبلی‌های احتمالی ساکت نمانیم.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان در ادامه سلسله جلسات نظارت و بازدید میدانی از شرکت‌های تابعه، به همراه مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان و ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) با حضور در هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین با مدیرعامل این هلدینگ و جمعی از مدیران شرکت‌های اقتصادی سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
براساس این گزارش، موسوی با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و یادآوری و گرامی‌داشت رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از الگوهایی که می‌تواند به ما در همه حوزه‌ها، به‌ویژه در حوزه‌هایی که نیازمند تلاش بیشتر برای حل مسائل بزرگ هستیم، کمک کند، الگوی عملی دفاع مقدس است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تجربیات دفاع مقدس گفت: ایشان در سخنانی به این مضمون اشاره فرمودند که امروز همه می‌خواهند از الگوی دفاع مقدس برای حل مشکلات استفاده کنند. امروز دنیا به درک این مفهوم رسیده است که الگوی عملی دفاع مقدس و مسیری که برای آن تعریف شد، با شرایط آن روزها که همه کشورها، با همه تجهیزات و امکانات، علیه یک کشور تجمیع کرده بودند، توانست پیروزی سرافرازانه را برای کشورمان رقم بزند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: متأسفانه گرفتار شدن در دام روزمرگی سبب شده ما خود از این سرمایه عظیم ملی، کمتر بهره‌مند شویم و در تکریم و نکوداشت و تبیین و ارائه دستاوردهای آن کم‌کاری کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در محیط‌های کاری هم با استفاده از الگوی دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات و کاستی‌ها با روحیه جهادی مشابه مدلی که در دفاع مقدس تجربه کردیم، می‌توانیم بر همه مشکلات و مسائل غلبه کنیم.
موسوی افزود: امروز مقام معظم رهبری فرمودند که هدف را هم نباید گم کنیم. همه ما سعی می‌کنیم در مجموعه تأمین‌اجتماعی اهداف والایی مثل رشد تولید، اشتغال و نرخ بازدهی بالا را دنبال کنیم. اینها همه برای هدف والاتری است و تجلی همه این آرمان‌ها، در دفاع مقدس بوده و هست.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش، با ابراز خشنودی از عملکرد شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، گفت: به لطف پروردگار، دولت سیزدهم در همنوایی با مطالبات و اوامر مقام معظم رهبری، مشکلات را یکی پس از دیگری حل می‌کند. گزارشات هفته دولت را مرور کنید تا ببینید چه اتفاقات بزرگی در توسعه و رشد کشور، در اقتصاد کلان و در بخش‌های مختلف در حال وقوع است البته همه اینها باید خودش را در سفره مردم نشان بدهد.
وی ادامه داد: در حوزه کاری خود ما در تأمین‌اجتماعی هم، به نحوی ریل‌گذاری شد که از وضعیت درگیری با چالش‌های بزرگ، به ریلی وارد شده‌ایم که امروز امیدوارانه به آینده نگاه می‌کنیم. یعنی از چالش‌ها و مشکلات بزرگ و روزمرگی عبور کرده‌ایم و امروز به آینده‌ای مطمئن و روشن امیدواری جدی داریم.
موسوی تصریح کرد: اوایل این دوره مدیریتی ما می‌گفتیم شستا با این ظرفیت، حداقل سه برابر وضعیت موجود، در بازدهی دارایی‌هایش، در رشد و توسعه و در همه حوزه‌ها، می‌تواند خروجی داشته باشد. امروز اینجا دوستان نمونه‌هایی از این افق سودهی سه برابری را نشان دادند. در بقیه حوزه‌ها هم تقریباً همین وضعیت وجود دارد. ریل‌گذاری موجود از آینده‌ای امیدوارانه خبر می‌دهد و این بزرگترین کاری است که طی دو سال اخیر دوستان ما در شستا انجام داده‌اند. این نگاهی که در سطوح کلان شستا وجود دارد باید به سطوح اجرایی و خطوط تولید هم تسری پیدا کند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به فرصت‌های پیش روی مجموعه اقتصادی سازمان، گفت: وقت آن است که به فرصت‌های فراسازمانی بیشتر توجه کنیم. اگر ظرفیت‌هایی پیرامون ما وجود دارد باید حتماً آنها را به خدمت بگیریم.
وی افزود: به همه دوستان و همکاران، اعم از مدیران و غیرمدیران تأکید می‌کنم که ما در مسیر سخت پیش رو، حتماً باید برای خدمت‌رسانی و ایفای نقش مهمی که در جامعه داریم، انگیزه‌های مقدس داشته باشیم. اگر انگیزه‌ها، بزرگ و مقدس نباشد، فشار و سختی کار و اقتضائات کارهای بزرگی که باید انجام بگیرد، ممکن است در جایی انسان را دچار سردرگمی و بی‌تصمیمی کند.
موسوی ادامه داد: انگیزه و هدف در تأمین‌اجتماعی، انگیزه خدمت و صیانت از اموال مردم است. منابع سازمان و فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته، حق‌الناس و متعلق به مردم است. هر کاری که می‌کنیم بخشی از حق‌الناس بر عهده ما است که اگر به الزامات آن درست توجه کنیم ثواب و ارزش کار ما را چند برابر می کند. اگر هم خدای نکرده دچار غفلت بشویم و انگیزه اصلی‌مان را فراموش کنیم ممکن است سردرگم شویم و دچار پراکندگی در تصمیم و هدفگذاری‌های مدیریتی شویم.
وی با تأکید بر این که «انگیزه‌ای مقدس است که از درون جوشش ایجاد کند»، گفت: در تأمین‌اجتماعی و شستا یکی از انگیزه‌های محرک ما باید درد مردم باشد. چه در حوزه‌های خدمتگزاری و چه در حوزه‌هایی که مردم توقع دارند اموالشان درست مدیریت شود. نمی‌توان با چنین انگیزه مهمی، نسبت به سوءمدیریت احتمالی بی‌تفاوت بود و نمی‌توان درد مردم را داشت و نسبت به امانت‌داری و کیفیت و تعهد و تخصص در واگذاری مسئولیت‌ها به افراد بی‌توجه و بی‌تفاوت بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه در بخش اقتصادی این سازمان و در واگذاری مسئولیت‌ها، تعهد، تخصص و حرفه‌ای‌گری باید معیارهای اصلی واگذاری مسئولیت باشد، افزود: درد مردم را داشتن به ما اجازه نمی‌دهد تا در مقابل سستی‌ها، کوتاهی‌ها و تنبلی‌ها ساکت بمانیم. این انگیزه‌ای است که باید ما را به حرکت در بیاورد تا در مقابل سوءمدیریت‌ها، تبعیض، فساد زیرپوستی و بده بستان‌های ناروا سکوت نکنیم. این انگیزه‌های مقدس است که به انسان توجه، نیرو و قدرت می‌دهد تا بین خودی و غیرخودی، بین دوست و غیرآشنا، بین سفارش شده‌ها و غیرسفارشی‌ها، در صیانت از اموال مردم تفاوتی نگذارد.
گفتنی است پیش از سخنان مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیران عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین و تعدادی از مدیران شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ به ارائه گزارش عملکرد و طرح برخی مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت‌های خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.