×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مرتضی کامرانی که دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی سازمانی دانشگاه شهید بهشتی است، چندماهی می‌شود که به جمع مدیران بیمه باران پیوسته است. او با بیش از ۱۵ سال فعالیت مستمر در صنعت بیمه، سابقه حضور در کسوت مدیر و معاون فنی بیمه‌های زندگی بیمه کوثر را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

آنچه در ادامه می‌خوانید، ماحصل گفتگویی کوتاه با اوست تا ضمن آشنایی با فعالیت‌های او، نگاهی به چشم‌انداز آتی بیمه‌های زندگی بیاندازیم:

‌ آقای کامرانی اجازه بدهید قبل از هر چیز با فعالیت‌های‌تان طی ۱۵ سال سابقه کاری در صنعت بیمه، آشنا شویم. چگونه وارد صنعت بیمه شدید و مسیر را تا به امروز چگونه طی کردید؟

از ابتدای تاسیس شرکت بیمه کوثر به عنوان کارشناس همکاری خود را آغاز کردم و پس از گذشت ۵ سال به عنوان مدیر بیمه های زندگی و پس از مدتی نیز به عنوان معاون فنی بیمه‌های زندگی بیمه کوثر منصوب شدم. طی این مدت با کسب تجربه در فضای بازاریابی و آشنایی با جامعه هدف، همواره در تکاپو بودم تا دانش فنی خود را نیز افزایش دهم تا بتوانم با برقراری توازن میان حوزه فنی و بازاریابی، گامی در راستای تسهیل فرآیند معرفی و فروش محصولات بیمه‌ای به مردم سرزمینم بردارم.

پس از رشد ۱۰ برابری پرتفوی بیمه‌های زندگی، مدتی نیز به عنوان مدیر بازاریابی انفرادی بیمه کوثر به مسیر خود ادامه دادم. تا اینکه تصمیم گرفتم با بیمه باران به عنوان یک شرکت متخصص و متمرکز در بیمه‌های زندگی فعالیت کنم.

‌ به نظر شما حضور و فعالیت در شرکت تخصصی بیمه‌ای می‌تواند چه تفاوتی با فعالیت در شرکت‌های جنرال داشته باشد؟

اگرچه همه ما در صنعت مشترک بیمه فعالیت می‌کنیم، اما بدون شک حضور در یک شرکت تخصصی تفاوت بسیار زیادی با شرکت‌های جنرال که انواع بیمه‌ها را عرضه می‌کنند، دارد. از آنجایی که در کشور ما، اقبال خوشایندی به بیمه‌های زندگی وجود ندارد، فعالیت در شرکت تخصصی از جهاتی بسیار سخت و نیازمند همتی متعالی و تلاشی مستمر است و فروش یک رشته ای یا به نوعی تک محصولی، فعالیتی مضاعف و انگیزه­ای دوچندان را می طلبد.

ضمن اینکه در شرکت‌های جنرال، می‌توان با فروش بیمه‌های متنوع، همواره تعادل پورتفوی را حفظ کرد تا در این حین، محصولات بیمه‌های زندگی نیز بتوانند جای خود را در جامعه هدف مدنظر پیدا کنند ولی در یک شرکت تخصصی همه چیز به یک رشته ختم می شود.

ولی این موضوع خود یک چالش جذاب است و همین محدودیت می‌تواند منجر به بروز خلاقیت شود و محصولات متنوع‌تری عرضه شوند که تطابق بیشتری با نیازها و انتظارات افراد جامعه دارند و این بخش جذاب کار در شرکت های تخصصی زندگی است.

‌ با این وجود، چطور می‌توان فاصله میان بیمه‌های زندگی با آحاد جامعه را کاهش داد؟

به عقیده من با دوری کردن از رویکرد انتزاعی و کمال‌گرایانه می‌توان فاصله میان بیمه‌های زندگی و مردم را کاهش داد. ابتدا باید بپذیریم در شرایط تورمی کنونی، خرید بیمه زندگی که به فرد وعده‌ آینده‌ای که خیلی هم نزدیک نیست، را می‌دهد، چندان مطلوب مردم نیست. حالا با پذیرش این گزاره، می‌توانیم شرایط ریز و درشت بیمه‌نامه‌ها را به نحوی تغییر دهیم که بیمه‌گزار در آینده خود را متضرر نداند. مثلا ارائه بیمه‌نامه‌هایی با مدت زمان کوتاه‌ که شرایط سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوبی دارد، یکی از راهکارهایی است که در بیمه باران در پیش گرفته شده است.

‌ برنامه‌ها و رویکرد اجرایی خود در بیمه باران در آینده چه خواهد بود؟

به طور قطع، ارائه محصولاتی کارآمد و خلاقانه که نیاز روز جامعه ایرانی است، هدف اساسی من و همکارانم در بیمه باران خواهد بود. ما در این‌باره تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بیمه‌گزاران از حداکثر انتفاع برخوردار شوند و بیمه‌های زندگی از حالت لوکس و تجملاتی خود خارج شده و رافع بخشی از مشکلات هموطنان چه به لحاظ ارائه پوشش‌های مورد نیاز ایشان چه برای جبران بخشی از مشکلات مالی و کمک به سرمایه‌گزاری هدفمندتر منابع مالی که در اختیار دارند، شود و قطع به یقین در این مسیر اعتماد بیمه‌گزاران و تخصص و خلاقیت همکارانم در بیمه زندگی باران توشه راه و پشتوانه ما خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.