×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ابر چالش خوزستان مشکل مدیریتی است/ اشتغال زایی و کارآفرینی در دستور کار صنایع قرار گیرد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار روابط عمومی، آیت الله عباس کعبی ضمن تشکر از تلاش های مهم و زیربنایی در حوزه صنعت فولاد خوزستان گفت: یقین بدانید این کارها نزد خداوند ثبت می‌شود، به هر جهت برخی از فعالیت ها دیده نمی شوند و انسان ها نمی بینند اما خدا می بیند و می داند.

🔸 کار برای خدا شکست ندارد

وی با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که “کار برای خدا شکست ندارد” افزود: منظور از این کلام این است که اگر کسی تصمیم بگیرد که با خدا معامله کند و خدا را در نظر بگیرد خدا هم برای او در نظر دارد و او را حمایت می کند و اگر زمین و زمان بسیج شوند تا به کسی ضربه بزنند نمی‌توانند ضربه بزنند، بنابراین به خدا اعتماد کنید و بر اساس تقوا و قانون کارها را انجام دهید.

آیت الله کعبی ادامه داد: امیرمومنان (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می فرماید بهترین ساعت شبانه روز خود را برای خلوت با خدا انتخاب کنید و با خدا صحبت کنید چرا که این ارتباط خیلی موثر است و لذت بخش و الهام بخش و کارگشاست.

🔸 ابر چالش خوزستان مشکل مدیریتی است

وی ابر چالش استان خوزستان را مسئله مدیریت دانست و بیان داشت: ما در استان خوزستان فقر سرمایه نداریم و فقر مدیریتی داریم؛ چه در حوزه های کلان و چه خُرد و اگر این مشکل اساسی حل شود تمام مشکلات ما مرتفع خواهند شد.

آیت الله کعبی با اشاره به موفقیت های مدیریتی در فولاد خوزستان گفت: اگر به صورت حرفه ای امکانات و منابع انسانی مدیرت شود، اتفاق های خوبی رخ می دهد و علاوه بر حل مشکلات مردم و امیدواری آنان به آینده، موجب تولید ثروت و قدرت خواهد شد.

وی افزود : روایات مختلفی درباره سوء مدیریت وجود دارد از جمله اینکه از امیر المومنین علی (ع) روایت داریم که سوء مدیریت باعث هلاک و نابودی جامعه می شود و همین امر از سوی رسول اکرم (ص) نیز تاکید شده و می فرمایند که نگرانی ما از فقر امت نیست بلکه از سوء مدیریت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در خوزستان هم منابع انسانی و هم مادی خیلی زیاد وجود دارد اما مدیریت ناصحیح منجر شده که گرفتاری های زیادی وجود داشته باشد که باید با حرکت به سمت تعهد و تخصص و مدیریت علمی این مشکلات را برطرف کنیم.

🔸 مسئولیت های اجتماعی سازمان ها در جهت توسعه استان باشد

وی توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی صنایع را مهم تلقی کرد و گفت: اگر صنایع مختلف مثل فولاد برای توسعه شهری گام بردارند و سرمایه گذاری کنند این سرمایه از بین نخواهد رفت و علاوه بر پیشرفت صنعت فولاد سرمایه نیز تولید می شود.

آیت الله کعبی ادامه داد: پارادوکس های موجود را باید با برنامه ریزی درست در حوزه مسئولیت اجتماعی رفع کرد و مشکلات مختلف و متعدد شهرهایی مثل کارون را بررسی و حل کرد و به همان میزانی که برای تولید تلاش می کنید، به همان میزان برای توسعه هم کار کنید.

وی بر اشتغال زایی نیروهای بومی و انجام کار آفرینی برای آنها تاکید کرد و بیان داشت: از صنعت فولاد انتظار داریم با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از منابع انسانی و از افرادی که تخصص های مختلف دارند نسبت به استخدام افراد بومی اقدام کنند و حتی اگر شرایط جذب نداشتید می توانید از طریق آموزش دادن آن ها بازار و سود آوری برای آن ها ایجاد کنید.

🔸 جذب نیروهای بومی از طریق کانون های کاریابی

مدیرعامل فولاد خوزستان نیز در این دیدار گفت: یکی از دغدغه های ما بحث اشتغال است و جذب نیروهای جوان بومی شهرستان اهواز و کارون همواره در دستور کار ما قرار دارد.

امین ابراهیمی افزود: برای اینکه مشکلاتی در این خصوص به وجود نیاید تصمیم گرفتیم تمامی جذب نیروهای خود را با همکاری مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و از طریق کانون های کاریابی آن ها انجام دهیم.