×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مراسم افتتاح طرح های فناورانه معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا بعدازظهر یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ در فرماندهی کل فراجا استان تهران برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی در این مراسم با تاکید بر بهره گیری بیشتر صنعت بیمه از فناوری های نوین گفت: یکی از اولویت های صنعت بیمه، توسعه خدمات با بکارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات نوین است.
قائم مقام بیمه مرکزی همچنین بر لزوم اجرای داده کاوی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: فرجا و صنعت بیمه دو نهاد خدمت محور هستند که می‌توانند با اشتراک گذاری داده های خود، طرح های ملی را اجرایی کنند.
وی طرح اصالت خودرو را یکی از این طرح های ملی دانست و گفت: با همکاری های اخیر بیمه و پلیس توانسته ایم از جرائمی چون پلاک جعلی و مخفی کردن آسیب های خودرو ناشی از تصادفات رانندگی در هنگام خرید و فروش جلوگیری کنیم.
قائم مقام بیمه مرکزی در این مراسم از همکاری و تعامل خوب نیروی انتظامی و پلیس راهور قدردانی کرد
همچنین مهندس صادق کیان، مدیر توسعه و فناوری بیمه مرکزی در خصوص مزایای این سامانه گفت: از طریق این سامانه امکان دسترسی مردم به سوابق بیمه ای و خسارت خودرو امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای بیمه، شرکتهای خودروسازی و سایر دستگاههای اجرائی دارای اطلاعات راجع به وسایل نقلیه موتوری، مکلفند با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امکان استعلام برخط اطلاعات و سوابق نقلیه موتوری از قبیل اطلاعات مالکیت، اعمال حقوقی انجام­ شده راجع به وسیله نقلیه، سابقه تصادفات و معاینه فنی و همچنین اطلاعات و سوابق اشخاص از قبیل احراز هویت و اهلیت متعاملین را از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات موضوع ماده (۷) قانون مدیریت داده ها و اطلاعات ملی و مشروط به رضایت طرفین معامله با رعایت محرمانگی و حفظ حریم خصوصی اشخاص برای سکو(پلتفرم)های بخش خصوصی فراهم نمایند.
مهندس کیان افزود: همچنین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است، نسبت به ارائه خدمات شبکه­ای (وب سرویس) صدور شناسه (کد) رهگیری به سکو(پلتفرم)های بخش خصوصی برای ثبت معاملات وسایل نقلیه موتوری پیش از تعویض پلاک، از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات اقدام نماید.
به همین منظور آیین نامه اجرائی این سامانه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده و به تصویب هیأت وزیران رسیده است و امروز با حضور دکتر دهقانی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی، حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰، دکتر مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی و سایر مقامات رونمایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.