×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آثار بازگشت ریسک های سیاسی بر بازار سرمایه

یک کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است، رشد قیمت دلار در بازار آزاد سیگنالی جهت رشد قیمت دلار نیمایی است که می‌تواند تاثیر بسزایی بر روند سودآوری شرکت‌ها داشته باشد.

به گزارش کیوسک خبر، سهیلا نقی پور در گفت و گو با خبرنگار «شهر اقتصاد» درباره روند بورس در شروع سال جدید گفت: بازار بورس کشور در اولین روز معاملاتی خود در سال ۱۴۰۳ با استقبال خوب همراه شد و شاخص کل بورس در این روز رشد بیش از ۴۰ هزار واحدی را به ثبت رساند تا شاهد یک حال و هوای خوب بهاری در بین فعالان بازار و سرمایه‌گذاران باشیم.

او افزود: حال و هوای بهاری که خیلی زود دوباره به شرایط سرد زمستانی بازگشت و با عرضه‌هایی مواجه شد. شاید این اقبال در روز ابتدایی شروع معاملات را به خاطر تاثیرات نوروز و حال خوب آن بتوان ارزیابی کرد که بیشتر جنبه روانشناشنانه دارد. همچنین افزایش نرخ ارز در روزها و ماه‌های پایانی سال گذشته توجه سرمایه‌گذاران بورسی را به خود جلب کرد، چرا که افزایش نرخ ارز را یکی از محرک‌های اصلی در رشد بازار بورس می‌دانند .

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته دوم سال اما بازار دوباره با یک ریسک سیاسی در سطح بالا روبرو شد. تنش‌های سیاسی بین ایران و اسرائیل وارد سطح جدیدی شده و باعث شد که بار دیگر ترس ریسک‌های سیاسی نیمه دوم سال گذشته به بازار برگردد و همین امر کافی بود تا دوباره بازار سرمایه با سرخ‌پوشی و عرضه‌های خسته کننده روبرو شود.

نقی پور اضافه کرد: این اتفاقات و ریزش‌های دوباره نشان دهنده آن است که بورس همچنان با ناحیه و فضای مقاومتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد درگیر است و برای رسیدن به اعداد بالاتر همچنان با عوامل منفی درگیر است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.