×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین عناوین آن ها می توان به”۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ راهی بورس کالا می شود”،”ورود تدریجی خودروهای پرتیراژ به بورس کالا”،”فرش قرمز سرمایه گذاران برای اختیار آتی زعفران”،”آماده شدن ۲ ملک شهرداری برای عرضه در بورس کالا”اشاره کرد.

۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ راهی بورس کالا می شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ،گروه صنعتی ایران خودرو ۳۰ آبان ماه ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید را در بورس کالا عرضه می کند و با این رویداد ۲۰۷ نیز به جمع خودروهای بورسی می پیوندد. از نکات قابل توجه عرضه ۲۰۷ در بورس درصد پیش پرداخت سفارش خرید آن است که ۱۰۰ درصد درنظر گرفته شده است.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران این خودرو که تحویل سه ماهه بوده و ۳۰ بهمن به خریداران تحویل می شود با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

براساس مشخصلات ارایه شده، این خودرو دارای فرمان برقی و رنگ سفید است و هرکد ملی (حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یک دستگاه خودرو می باشد.

شرایط خرید پژو ۲۰۷ در بورس ابلاغ شد

بورس کالا شرایط خرید پژو ۲۰۷ را ابلاغ کرد. براین اساس قرار است ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ متعلق به شرکت ایران خودرو با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ۳۰ آبان روی تابلوی عرضه می‌رود.

مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۹ آبان خواهد بود.همچنین پیش دریافت خرید خودرو به میزان ۱۰۰ درصد است و اشخاصی که در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.هر کد بورسی صرفا امکان یک ثبت سفارش را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نمی باشند.

ورود تدریجی خودروهای پرتیراژ به بورس کالا

مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: عرضه خودرو در بورس کالا ابتدا با خودروهای کم تیراژ شروع شد و با شیب ملایم به سمت خودرو های پرتیراژتر در حال حرکت است.

امیرمهدی صبایی با بیان اینکه مجموعه بازار سرمایه و صنعت خودرو باید عرضه خودرو در بورس کالا را یک فرصت و نعمت تلقی کند، گفت:هدف نهایی در حوزه عرضه خودرو در بورس کالا بعد از عرضه موفق پژو ۲۰۷ این است که به‌مرور به سمت خودروهای پرتیراژ برویم که این صنعت بتواند از قیمت‌گذاری دستوری با بستر و کمک بورس کالا رها شود و البته باید تصمیمات جسورانه خودروسازان بزرگ نیز در این میان وجود داشته باشد تا موجی که شروع شده ادامه یابد و به سمت خودروهای پرتیراژ حرکت کنیم.

معامله ۳۹۲ دستگاه فیدلیتی با موفقیت انجام شد

در روز ۲۲آبان ۳۹۲ دستگاه فیدلیتی متعلق به بهمن موتور روی تابلو معاملات بورس کالای ایران رفت و در مجموع با تقاضای هزار و ۸۴۰ سفارش مواجه شد و در پایان معاملات، همه خودروهای عرضه شده فروخته شد.

براساس برنامه زمان بندی در روز یکشنبه ۱۹۶ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره و ۱۹۶ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره متعلق به شرکت بهمن موتور روی تابلو معاملات بورس کالای ایران رفت و در رقابت شفاف میان خریداران فروخته شد.

معامله ۱۹۲ دستگاه دیگنیتی با موفقیت انجام شد

در روز ۲۳ آبان ماه ۱۹۲ دستگاه دیگنیتی متعلق به بهمن موتور روی تابلو معاملات بورس کالای ایران رفت و در مجموع با تقاضای هزار و ۷۹۲ سفارش مواجه شد و در پایان معاملات، همه خودروهای عرضه شده فروخته شد.

دیگنیتی سفید (تریم مشکی) ۱.۱۸ میلیارد تومان فروخته شد.در نخستین نوبت عرضه دیگنیتی، ۴۸ دستگاه دیگنیتی سفید (تریم مشکی) به قیمت یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۵۰ تومان با ۴۴.۳۱ درصد رقابت فروخته شد.در این معاملات قیمت پایه هر دستگاه دیگنیتی ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که تقاضای ۴۴۸ دستگاه برای آن شکل گرفت.

فرش قرمز سرمایه گذاران برای اختیار آتی زعفران

تابلوی قراردادهای اختیار آتی با انعقاد ۳۹۹ قرارداد و ۱۴۴ موقعیت باز در روز نخست راه اندازی اختیار معامله زعفران همراه بود که به گفته تحلیلگران و ناظران بازار این حجم از قراردادهای اختیار آتی در آغاز این معاملات، نشان از استقبال سرمایه‌گذاران دارد.

تابلوی معاملات اختیار معامله مبتنی بر آتی زعفران نگین بورس کالا در روز ۲۱ آبان ماه با ۱۴۴ موقعیت باز و انعقاد ۳۹۹ قرارداد همراه بود.قرارداد اختیار معامله مبتنی بر قرارداد آتی زعفران نگین در راستای متنوع‌سازی ابزارهای مدیریت ریسک با سررسید دی امسال از امروز، شنبه ۲۱ آبان در بورس کالای ایران راه اندازی شد.

مدیریت بهتر ریسک با قرارداد «اختیار آتی»

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قرارداد اختیار معامه مبتنی بر آتی مزیتی دارد که سرمایه گذار می تواند از دو ابزار مالی جداگانه به صورت همزمان استفاده کرده و از مزایای آن در جهت مدیریت ریسک بهتر منتفع شود.

علیرضا صادقی گفت: از گذشته در بورس کالای ایران قراردادهای آتی و اختیار معامله به صورت مجزا مورد معامله قرار می گیرد و فعالان زیادی در این بازارها فعال هستند اما از روز شنبه قرارداد اختیار معامله ای راه اندازی شد که دارایی پایه آن قرارداد آتی است و شروع آن با راه اندازی قراداد اختیار معامله مبتنی بر آتی زعفران بوده است.

وی تاکید کرد:در واقع اختیار آتی، ابزار بسیار جذاب برای تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی است که مدیریت ریسک دارایی خود را بهتر انجام دهند و بتوانند از مزایای نوساناتی که در قیمت دارایی ایجاد می شود، دارایی پایه خود را بهتر کنترل کنند.لذا اختیار آتی ابزار بسیار جذابی است که می تواند بازیگران خود را داشته باشد و افراد زیادی می تونند وارد این بازار شوند.

اختیار آتی زعفران نگین سررسید اسفند ۱۴۰۱ راه اندازی می شود

بورس کالای ایران در اطلاعیه ای از راه اندازی قرارداد اختیار معامله مبتنی بر قرارداد آتی زعفران نگین (اختیار آتی زعفران) با سررسید اسفند ۱۴۰۱ خبر داد.

در نامه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران آمده است: قرارداد اختیار آتی زعفران نگین از روز شنبه ۲۸ آبان راه اندازی شده و قابل معامله خواهد بود.به این ترتیب تاریخ سررسید قرارداد مذکور ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود.

نتایج مثبت برای صنعت سیمان با عرضه در بورس کالا

عرضه انواع سیمان در بورس کالا نتایج مثبتی و مطلوبی برای سیمان به همراه داشت. مدیران سیمان آبیک امیدوارند با سازوکارهای منطقی و شفاف در بورس کالا شرایط برای حذف کامل قیمت‌گذاری دستوری از اقتصاد فراهم شود.

رجبی، معاون بازرگانی سیمان آبیک درباره عرضه سیمان در بورس کالا گفت: عرضه سیمان در بورس کالا، یکی از اقدامات مناسب و مهمی بود که اجرا شد و پیامدها و نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.

وی افزود: متاسفانه برخی دستگاه‌های تصمیم‌گیر و نهادهای حاکمیتی در قواعد و اجرای قوانین بورس کالا، مکانیسم قیمت‌گذاری را رعایت نمی‌کنند، به‌ویژه در قیمت‌گذاری سیمان، مصالح صنعت کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و نرخ‌گذاری‌ها منصفانه نیست.امیدواریم مشکلات فوق برطرف و کشف قیمت سیمان در بورس کالا بر اساس قواعد بورس کالا و اصول علمی و مسایل موجود در صنعت سیمان انجام شود.

الزام صادرکنندگان فولاد به دریافت گواهی از بورس کالا

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از مصوبه جدید کمیته مدیریت بازار این وزارتخانه برای الزام صادرکنندگان محصولات فولادی به دریافت گواهی صادراتی از بورس کالا خبر داد.

سیف‌اله امیری اظهار کرد: فعالان صادراتی و افراد حقیقی و حقوقی که قصد صدور کالاها، محصول‌های و تولیدات فولادی خود را به بازارهای هدف صادراتی دارند، باید گواهی صادراتی اخذ کنند. اخذ گواهی صادراتی بر اساس ابلاغیه و مصوبه کمیته مدیریت بازار وزارت صمت صادرمی‌شود.اخذ گواهی صادراتی از صادرات محصول‌هایی است که از کف بازار جمع می‌شد و کیفیت پایینی داشت، به دیگر کشورها جلوگیری می‌کند و در واقع، سوپاپ اطمینان کیفی برای محصول‌های فولادی ایران است.

آماده شدن ۲ ملک شهرداری برای عرضه در بورس کالا

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تأکید بر استفاده از ظرفیت بورس کالا در راستای شفافیت معاملات، گفت: ۲ ملک شهرداری در حال آماده شدن برای عرضه در بورس کالا است.

لطف‌اله فروزنده با تأکید بر استفاده از ظرفیت بورس و کارگزاری در بخش منابع غیرنقد، یادآور شد: به دنبال این هستیم که بدهی‌های بانکی شهرداری را نیز از این مسیر تهاتر کنیم لذا تا کنون دو ملک عرضه شده و دو ملک دیگر نیز در حال آماده شدن برای ارائه در بورس کالا است.

وانت کارا دو کابین در ۲۰ دقیقه فروش رفت

در عرضه ۲۴ آبان ماه بهمن موتور در بورس کالای ایران ، وانت کارای دو کابین در ۲۰ دقیقه فروش رفت و وانت کارای تک‌کابین به مچینگ رفت.

در عرضه نخست بهمن موتور، ۶۵ دستگاه وانت کارا دوکابین با قیمت ۳۰۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان با ۰.۹۷ درصد (کم‌تر از یک درصد) رقابت فروخته شد.قیمت پایه وانت کارا دو کابین ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که ۱۰۲ دستگاه برای آن تقاضا شکل گرفت.در عرضه دوم بهمن موتور ، ۵۰ دستگاه وانت کارا تک کابین با همان قیمت پایه، ۲۹۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد.

عرضه ۳ محصول کرمان موتور ۲۸ آبان

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، شرکت کرمان موتور ۲۸ آبان ماه جاری سه خودروی تولیدی خود را در این بورس عرضه می کند. این شرکت در نظر دارد ۱۰۰ دستگاه خودرو کی ام سی T۸و ۱۰۰ دستگاه خودرو جک S۵ و ۱۰۰ دستگاه خودرو جک J۴ خود را در بورس عرضه کند؛ مبلغ پیش پرداخت ثبت سفارش خرید ۲۵ درصد قیمت پایه در نظر گرفته شده است.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران کرمان موتور هر دستگاه خودرو کی ام اس T۸ خود را که ۵۰ دستگاه آن سفید و ۵۰ دستگاه مشکی خواهد بود به قیمت پایه ۸۶۰ میلیون تومان عرضه خواهد کرد.

قیمت پایه خودرو جک S۵ این شرکت نیز ۸۸۳ میلیون تومان تعیین شده است که ۵۰ دستگاه از آن مشکی و ۵۰ دستگاه سفید است.کرمان موتور ۱۰۰ دستگاه جک J۴ خود را که ۵۰ دستگاه آن مشکی و مابقی سفید است به قیمت پایه ۴۷۲ میلیون تومان عرضه خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.