×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
گزارش موردی شماره شصت‌و‌نه ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ منتشر شد

در شصت‌و‌نهمین دوماهنامه گزارش موردی به موضوع «ارزیابی ریسک تغییر اقلیم برای صنعت بیمه: چارچوب تصمیم‌گیری جامع و ملاحظات کلیدی برای هر دو سمت ترازنامه» پرداخته شده است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، پدیده تغییر اقلیم چالش و تهدیدی مهم برای صنعت بیمه به شمار می‌رود. تغییر اقلیم و تغییرات پیش‌بینی نشده در رویدادهای مرتبط با آب‌و‌هوا، عدم قطعیت در ارزیابی ریسک را افزایش می‌دهد. این تحولات باعث شده است که ارزیابی ریسک اقلیم و افشای اطلاعات مربوط به آن، در بین خدمات مالی و نهاد ناظر بیمه و نهادهای تهیه‌کننده استاندارد مورد توجه قرار گیرند.
با توجه به این موضوع مهم، شصت‌و‌نهمین شماره گزارش موردی به موضوع ارزیابی ریسک تغییر اقلیم برای صنعت بیمه اختصاص یافته است. گزارش حاضر توسط سجاد جنت بابایی ترجمه شده و در آن یک چارچوب کلی تصمیم‌گیری برای بیمه‌گران/اتکایی اموال، حوادث و عمر برای طراحی و ارزیابی ریسک اقلیم ارائه شده است. این چارچوب، انواع ریسک(ریسک فیزیکی و انتقال)، افق‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و هر دو طرف ترازنامه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
یافته‌های گزارش حاضر علاوه بر پوشش دادن چالش‌ها و عدم‌قطعیت‌های کلیدی که باید در نظر گرفته شوند، ۶ نتیجه اولیه برای شرکت‌های بیمه/اتکایی و سایر ذینفعان در برداشته است. بر اساس نتایج این پژوهش، توسعه روش‌ها و ابزارهایی که اطلاعات معنی‌دار و مفید برای تصمیم‌گیری تولید می‌کنند، در دست اقدام است. این روش‌ها و ابزارها نیاز به توسعه، آزمایش و ارزیابی بیشتری دارند تا در راه‌حل‌های قوی همگرا شوند. همچنین طراحی شیوه ارزیابی ریسک اقلیم باید احتمال عدم‌قطعیت‌های ذاتی مرتبط با انتقال سیاست‌های عمومی، فناوری، بازارها و رفتار مصرف‌کننده را برای تضعیف پذیرش و سودمندی تصمیم‌گیری داده در نظر بگیرد. نتیجه دیگر این که ترکیبی از رویکردهای کمی و کیفی برای ارزیابی ریسک تغییراقلیم در افق‌های مختلف زمانی مورد نیاز است و ریسک‌های تغییراقلیم در صنعت بیمه و بر اساس رشته‌های کاری متفاوت می‌باشد. علاوه ‌بر این ارزیابی ریسک اقلیم باید به طور جامع در سراسر شرکت جهت اطمینان از سازگاری آن انجام شود و بیمه‌گران/اتکایی، به عنوان مدیران ریسک و سرمایه‌گذاران، نقش مهمی در درک ریسک مرتبط با تغییراقلیم و آموزش ذینفعان در مورد تأثیر تغییراقلیم بر جامعه دارند.
علاقه‌مندان با مراجعه به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/Articles/view/17477/1587/ می‌توانند متن کامل این نشریه را مشاهده و دریافت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.