×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کی بیت کوین بخریم؟

امروزه ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کویین در ایران توجه سرمایه‌‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. با این وجود بیت کوین یک دارایی بی‌ثبات است که فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کند و به همین خاطر اغلب افراد این سوال را می‌پرسند که آیا خرید بیت کوین خوب است و پس از یافتن نتیجه، مردم اغلب تلاش می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های خود را زمان‌بندی کنند تا بتوانند خرید خود را در مدت زمان‌های خاص برای دریافت بهترین قیمت ممکن انجام دهند.

 شما باید بهترین زمان را برای خرید بیت کوین در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین معامله را داشته باشید. اگر بدانید چه زمانی باید بیت کوین بخرید، می‌توانید آن را با نرخ ارز بهتری نسبت به زمانی که آن را در زمان دیگری خریداری کرده اید، دریافت کنید. مانند سهام در بازار سهام، ارزش بیت کوین نیز می‌تواند در طول روز تغییر کند.در ایران و در حال حاظر افرادی به خرید بیت کوین بدون اهراز هویت می‌پردازند. قبل از خرید، از خود بپرسید: آیا زمان خوبی برای خرید بیت کوین است؟

درمورد بازار ارزهای دیجیتال  شناخت خوبی پیدا کنید.

علیرغم پیشرفت های قابل توجه، ارزهای رمزنگاری شده، هنوز هم بسیار بحث برانگیز هستند. در حالی که برخی آن را به عنوان “اینترنت بعدی” تبلیغ می‌کنند، برخی دیگر بیت کوین را “شر” می‌دانند و هر شخصی قبل از ورود به این بازار و خرید ارزهای مانند بیت کوین باید شناخت کافی در مورد این زمینه را کسب کند.

در صفحه خرید بیت کوین از تبدیل آمده‌است:

«بیت کوین که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شده و آغازکننده‌ی دوره‌ی ارز‌های دیجیتال است، همیشه با رشد بازار ارز‌های دیجیتال در حال رشد بوده و نقش قلب تپنده‌ی این حوزه را داشته. این ارز از سال ۲۰۱۰ که قیمت آن تنها حدود ۰.۰۹ دلار بوده، تا سقف آخر خود (تا زمستان ۱۴۰۰) که قیمت ۶۹۰۰۰ دلار را دید، حدود ۷۷۰۰٪ رشد داشته. با وجود رشد فزاینده این حوزه در سال‌های اخیر، دولت‌های مختلف، پیوسته در حال سفت و سخت‌تر کردن قوانین روی ارز‌های دیجیتال هستند ولی با این حال متخصصان این حوزه از قیمت‌های ۱۰۰٬۰۰۰ و ۱۵۰٬۰۰۰ دلار در ماه‌های آتی صحبت می‌کنند».

استراتژی مناسب خود را پیدا کنید.

در دنیای ارزهای دیجیتال استراتژی‌های متفاوتی وجود دارد که به طور کلی به استراتژی‌های کوتاه مدت، بلند مدت و یا ترکیبی از هردو مورد قبلی است. سرمایه‌گذاران با مطالعه کافی در مورد هر کدام از استراتژی‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

استراتژی کوتاه مدت

این استراتژی برای سرمایه‌گذارانی که قصد معاملات روزانه را در این بازار دارند، بسیار مناسب می‌باشد. در این استراتژی سرمایه‌گذاران ارزها را در قیمت پایین خریداری کرده و در کوتاه مدت می‌فروشند و اصطلاحا نوسان‌گیری می‌کنند.

استراتژی بلند مدت

سرمایه‌گذارانی که به این استراتژی علاقه مند هستند, ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و نگه‌داری می‌کنند که به آنها هولدر گفته‌ می‌شود که سود را در نگهداری ارزها می‌دانند.

استراتژی ترکیبی

هنگامیکه از هر دو روش استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت استفاده شود، استراتژی ترکیبی بوجود می‌آید.

بهترین روز هفته برای خرید ارز دیجیتال چه روزی است؟

بهترین روز هفته برای خرید ارزهای دیجیتال دوشنبه است که قیمت ها در پایین‌ترین حد است. یکشنبه بهترین روز بعدی در هفته برای خرید بیت کوین است. پس از آن، قیمت ها افزایش می‌یابد و جمعه گران‌ترین روز برای خرید ارز دیجیتال است. زمانی که بازار کم‌تر فعال باشد، قیمت‌ها پایین‌تر هستند. نه تنها این کار را در روزه‌های آخر هفته انجام دهید و همچنین شما باید دیرتر در روز و یا شب خرید کنید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود دوشنبه و یکشنبه بهترین روز برای خرید بیت کوین باشد،آخر هفته است. از آنجایی که بسیاری از افراد فعال در تجارت بیت کوین را خرید و فروش می‌کنند، بازار در آخر هفته چندان فعال نیست. ورود قبل از شروع مجدد بازار به این معنی است که شانس بیشتری برای رسیدن به قیمت مناسب دارید. اگر تا اواسط هفته منتظر بمانید، احتمالاً بازار فعال‌تر و قیمت‌ها بالاتر می‌رود.

بهترین زمان برای خرید بیت کوین از نظر اقتصاددانان

به گفته برخی از کارشناسان، شما باید قیمت را بیش‌تر از ارزش فعلی ارز دیجیتال در نظر بگیرید. به‌هر حال، بیت کوین دارای ارزشی است که می تواند در رابطه با دلار آمریکا و سایر ارزها بسیار بیشتر نوسان داشته باشد، بنابراین نمی‌توانید آن را مانند مبادله بین دو ارز سنتی تصور کنید.

  • زمانی که تقاضا بالا است، قیمت‌ها نیز افزایش خواهند یافت. شما باید زمانی را هم در نظر بگیرید که تقاضای زیادی وجود ندارد.
  • ساعت‌های کاری اصولا زمان مناسبی برای خرید بیت کوین نیستند، زیرا افراد بیشتری در حال معامله هستند.
  • همچنین باید به ساعت‌هایی که خارج از زمان معاملات و کاری آمریکا است، توجه کنید.
  • ·         پوشش رسانه‌ای ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر ارزش بیت کوین در آینده نزدیک داشته باشد.

شاید هرگز نتوانید بهترین زمان خرید بیت کوین را پیش‌بینی کنید. با این حال، اگر می‌دانید در بازار و جاهای دیگر به دنبال چه چیزی هستید، می‌توانید حدس بزنید.

بهترین زمان روز برای خرید بیت کوین

به طور کلی، بهتر است بیت کوین را بعد از ظهر بخرید زیرا قیمت ها کاهش می یابد. به طور متوسط بهترین زمان برای خرید بیت کوین از ساعت ۱۵ تا ۱۶ به وقت USD است. اگر اهل شب زنده‌داری هستید، می‌توانید از ساعت ۱۱ شب به وقت USD تا نیمه‌شب نیز خرید خوبی داشته باشید. در این زمان‌ها، ارزش بیت‌کوین کمترین مقدار را دارد، به این معنی که شما مجبور نیستید پول نقد بیشتری بپردازید. چه بخواهید سرمایه گذاری کمی داشته باشید و چه زیاد، می‌توانید هنگام خرید در این دوره‌ها پول پس‌انداز کنید.

بهترین ماه از سال برای خرید بیت کوین

بهترین ماه برای خرید بیت کوین آگوست می‌باشد. اگر به دنبال زمان مناسب برای خرید بیت کوین هستید، صبر کنید تا ماه آگوست فرا برسد. نمودارها و سابقه‌ای طولانی که در این مورد وجود دارد، ماه آگوست را بهترین زمان قیمت خرید ارزهای دیجیتال بیان می‌کند.

آیا باید بیت کوین را ارزان خرید و با قیمت بالا فروخت؟

خرید با قیمت کم و فروش آن با قیمت بالا می‌تواند یک استراتژی عالی برای کسب درآمد با بیت کوین باشد. اگر می‌خواهید آن را به عنوان یک ابزار کاربردی در نظر بگیرید، این بهترین شانس را برای کسب سود به شما در این زمینه است. با این حال، اگر می خواهید در طولانی مدت بیت کوین خود را حفظ کنید، حتی اگر بازار سر به فلک بکشد، ممکن است بخواهید بیت کوین خود را نگه دارید. البته برای کسب سود می‌توانید مقداری را بفروشید. به طور کلی، باید اهداف خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا می‌خواهید بیت کوین خود را بفروشید یا از آن برای خرید چیزی در خرده فروشی که بیت کوین را می‌پذیرد استفاده کنید.

کلام آخر

در حالت کلی پی بردن به قطعی‌ترین و بهترین زمان برای خرید بیت کوین کار ساده و راحتی نیست به خصوص اینکه این بازار دارای نوسانات زیادی می‌باشد و برای تحلیل درست و پیدا کردن استراتژی مناسب خرید یا فروش، بازار باید به کمترین میزان نوسان خود برسد. اما باز هم می‌توان با کار کردن در این بازار و بدست آوردن تجربه‌های مناسب می‌توان ریسک خود را به حداقل رساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.