×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳
کتاب مزیت اکوسیستم، حفظ رقابت‌پذیری در رویارویی با ساختارشکنی

در کتاب مزیت اکوسیستم، پی می‌بریم چگونه کسب‌و‌کارها می‌توانند با ایجاد یک اکوسیستم بزرگ و پویا از شرکای مختلف؛ مهارت‌ها، تجربیات، ظرفیت‌ها و شبکه‌های خود را تکمیل و شیوه‌های جدید کسب درامد را تجربه کنند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، کتاب «مزیت اکوسیستم؛ حفظ رقابت‌پذیری در رویارویی با ساختارشکنی»، نوشته ارنورد د میر و پیتر جِی ویلیامسون و ترجمه دکتر معصومه حسین‌زاده شهری و دکتر فاطمه مشکدانیان، توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.
این کتاب در ده فصل با عناوین «ضرورت پرداختن به ساختارشکنی»، «ریشه‌های مزیت اکوسیستم»، «کشف ارزش جدید»، «شروع یک مارپیچ پرثمر»، «رشد و مقیاس‌پذیری اکوسیستم»، «بهبود بهره‌وری اکوسیستم»، «مدیریت یادگیری و نوآوری اکوسیستم»، «درآمدزایی»، «رهبری یک اکوسیستم» و «قدرت و پتانسیل اکوسیستم‌ها» تنظیم شده است.
اکوسیستم‌های کسب‌و‌کار، قوانین رقابت در اقتصاد دیجیتالی امروز را بازتعریف می‌کنند. تحول دیجیتال هزینه ارتباطات و هماهنگی را به میزان چشمگیری کاهش داده و اشکال جدید از همکاری را امکان‌پذیر نموده که منجر به ظهور روش‌های جدیدی برای سازماندهی زنجیره‌های ارزش شرکت‌ها و روابط بین آن‌ها شده است.
اکوسیستم‌ها می‌توانند منابع جدید برای ایجاد ارزش مشتری فراهم کنند، مدل‌ها جدید کسب‌و‌کار را خلق نمایند، به قابلیت‌ها و دانش‌های مختلف شرکا دست یابند و از اقتصاد شبکه‌ای عظیمی بهره ببرند. لذا موفقیت آینده بستگی به این دارد که شرکت‌ها در اکوسیستم‌ها بر اساس تعامل با شرکای مختلف که شایستگی‌ها و قابلیت‌های تازه‌ای به کسب‌و‌کارها می‌رسانند و باعث نوآوری و تحول می‌شوند، فعالانه عمل کنند.
مزیت اکوسیستم که محور این کتاب است نشان می‌دهد که چگونه مدیران باید مفاهیم حاکمیت و کنترل را به نفع استراتژی‌هایی که باعث جذب شرکا، ترغیب یادگیری و ارتقای سلامت کلی شبکه می‌شود را به کار گیرند. برای درک اقدامات عملی که مدیران می‌توانند برای دستیابی به این هدف انجام دهند، نویسندگان بر هشت شرکت مطرح از صنایع گوناگون در کشورهای مختلف هستند، متمرکز شده‌اند.
علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
همچنین خرید اینترنتی این کتاب از طریق فروشگاه اینترنتی کتاب پژوهشکده بیمه به نشانی https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.