×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
*پتروشیمی گچساران دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد/ دکتر علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از اشتغال زایی ۳ هزار نفری این مجتمع خبر داد/ رئیس مجلس شورای اسلامی از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای سرمایه گذاری در این منطقه تشکر کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد ‌از پروژه در دست احداث پتروشیمی الفین گچساران بازدید کرد.
به گزارش کیوسک خبر، در این بازدید که علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و جمعی از مدیران استان حضور داشتند، رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات مدیران و پرسنل این مجتمع گفت: پتروشیمی گچساران که دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، تکمیل کننده زنجیره توسعه مجتمع بید بلند خلیج فارس بهبهان است.
قالیباف با اشاره به اینکه در چنددهه گذشته، سوختن گازهای مشعل، رفع معضلات زیست محیطی و بهره برداری بیشتر از انرژی همواره از دغدغه های صنعت نفت بوده است تأکیدکرد: رقم هدر رفت این سرمایه ملی نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار است و بسیار خوشحالم امروز در این منطقه این مسئله مرتفع می شود.
وی ادامه داد: امیدواریم صنایع پایین دست در استان کهگیلویه و بویر احمد از مزایای نفت و پتروشیمی بهره مند شوند. رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای سرمایه گذاری در این منطقه تشکر کرد.

۷ درصد تا افتتاح پروژه
علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در روند بازدید رییس مجلس شورای اسلامی، بر سرعت بخشی هرچه بیشتر این پروژه تأکید کرد و گفت: این پروژه هم اکنون حدود ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با بهره برداری کامل آن، زمینه اشتغال سه هزار نفر به طور مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم فراهم می شود.
وی افزود: وجود ذخایر عظیم نفتی در گچساران باعث شده تا صنایع پایین دستی و مرتبط با نفت و پتروشیمی بتوانند در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال گام های بلندی بردارند. مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: هدف از ایجاد مجتمع پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع های زیر مجموعه پتروشیمی باختر، دنا، چهارگانه ممسنی ،دهدشت، بروجن و کازرون است.
علی عسکری در پایان با قدردانی از بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون انرژی، خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از سایر طرح های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.