×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هرآنچه باید درباره هزینه سمعک با بیمه تکمیلی بدانید

مخارج تهیۀ سمعک در ایران به یک مانع بازدارنده برای بسیاری از کم‌شنوایان تبدیل شده است. یک راه کاهش هزینه خرید سمعک، استفاده از بیمه درمان تکمیلی است. در مقالۀ پیش‌رو، جوانب مختلف پوشش هزینه سمعک با بیمه تکمیلی را بررسی کرده‌ایم.

کیوسک خبر ـ بیشتر از ۴۳۰ میلیون نفر در دنیا از مشکل کم‌شنوایی رنج می‌برند. اختلال شنوایی اثرات منفی مختلفی مثل بروز افسردگی دارد. افرادی که شنوایی ضعیفی دارند، با استفاده از سمعک یک زندگی عادی را تجربه خواهند کرد. مخارج تهیۀ سمعک در ایران به یک مانع بازدارنده برای بسیاری از کم‌شنوایان تبدیل شده است. یک راه کاهش هزینه خرید سمعک، استفاده از بیمه درمان تکمیلی است. در مقالۀ پیش‌رو، جوانب مختلف پوشش هزینه سمعک با بیمه تکمیلی را بررسی کرده‌ایم.

ایجاد یک تغییر طلایی در زندگی افراد کم‌شنوا با استفاده از سمعک
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تقریباً ۱٫۵ میلیارد نفر از جمعیت انسان‌ها با درجات مختلفی از مشکل شنیداری درگیر هستند. ۴۹ میلیون نفر از جمعیت افراد ۱۲ تا ۳۵ سال در جهان نیز با اثرات کم‌شنوایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. استفاده از سمعک تأثیر بسزایی در پا. کم‌شنوایی فقط منجر به کم‌توانی در برقرار ارتباط نخواهد شد، بلکه شاید باعث انزوای فرد و پیدایش مشکلات روحی‌روانی شود. عوارض مهم عدم رسیدگی به اختلال شنوایی را در زیر بخوانید.

کاهش حافظه شنوایی
تضعیف مرکز شنوایی در مغز
اختلال در درک شنیده‌ها و کاهش قدرت تکلم
ایجاد مشکلات شناختی مثل آلزایمر
احساس تنهایی، انزوا و خجالت
پرخاشگری و عصبانیت
با پرداخت قیمت بیمه تکمیلی و استفاده از آن برای تهیه سمعک، کیفیت زندگی فردی و اجتماعی فرد کم‌شنوا نیز افزایش خواهد یافت. سمعک در ظاهر یک وسیله ساده است اما استفاده از آن می‌تواند موجب کاهش سرعت تضعیف بخش شنوایی مغز، کاهش وزوز گوش، مقابله با استرس‌های ناشی از کم‌شنوایی، دفع خطرات و بازیابی صداهای ازدست‌رفته شود. در صورتی که سمعک مناسبی روی گوش افراد کم‌شنوا قرار داشته باشد، توانایی برقراری ارتباط افزایش پیدا خواهد کرد. دارندگان سمعک قادرند به‌راحتی از وسایلی مثل موبایل و تلویزیون استفاده کنند.

چالش‌های مختلف تهیۀ سمعک برای افراد مبتلا به اختلال شنوایی
خرید سمعک برای کم‌شنوایان کار چندان ساده‌ای نیست. یکی از اولین مشکلات برای تهیه وسیلۀ بهبود شنوایی، تعداد کم مراکز عرضه است. استفاده از سمعک علی‌رغم تأثیر شگرفی که در زندگی یک فرد دارد، هنوز در کشور ما جا نیفتاده است. حتی برخی از افراد هنوز نمی‌دانند که سمعک یک کالای پزشکی است و باید برای خریدش به مراکز خاصی مراجعه کنند. ناآگاهی و عدم آموزش طرز استفاده صحیح یکی دیگر از چالش‌های خرید سمعک است.

بزرگترین چالش مربوط به تهیه سمعک، قیمت خرید و هزینه نگهداری است. کمبود مراکز عرضه و همچنین فناوری خاص استفاده‌شده در ساخت سمعک باعث می‌شود قیمت تمام‌شده دستگاه در مقایسه با چیزی مثل یک عینک طبی بالا باشد. معاینه‌های اولیه و آزمایش‌هایی که برای بررسی مشکلات شنوایی انجام می‌شوند نیز مخارج جداگانه‌ای دارند. نگهداری از سمعک‌ها نیز هزینه بالایی دارد و مثل یک عینک طبی، احتمالاً هر چند سال یک‌بار باید برای تعویض آن اقدام کرد. بیمه درمان تکمیلی یک راهکار مؤثر برای کاهش هزینه خرید و نگهداری سمعک است.

خرید سمعک با بیمه‌های پایه؛ دشوار با محدودیت‌های خاص
از آنجایی که قیمت سمعک به یک دغدغه برای افراد کم‌شنوا تبدیل شده است، بسیاری از شرکت‌های بیمه کمک‌هزینه خرید وسایل کمک‌شنوایی را عرضه می‌کنند. افزایش اخذ نمایندگی بیمه در شهرهای کشور می‌توان به آشنایی اقشار مختلف جامعه با کمک‌هزینه خرید سمعک امیدوار بود. بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت از جمله بیمه‌گران پایه کشور هستند که طرح‌های خاصی برای افراد کم‌شنوا دارند.

بیمه‌گران پایه، کمک‌هزینه خرید سمعک را با شرایط خاصی به متقاضیان پرداخت می‌کنند. افرادی که قصد خرید سمعک با استفاده از بیمه تأمین اجتماعی را دارند، کمک‌هزینه را هر ده سال یک‌بار دریافت خواهند کرد. بیمه خدمات درمانی هم کمک‌هزینه را در همین مدت و فقط برای یک گوش پرداخت خواهد کرد. برای دریافت هزینه سمعک توسط بیمه سلامت، افراد تحت پوشش باید حداقل ۵ سال سابقه حق پرداخت بیمه داشته باشند.

پوشش هزینه سمعک با بیمه تکمیلی؛ بهره‌مندی از مزایای مختلف
بیمه درمان تکمیلی در مقایسه با بیمه‌های پایه، پوشش گسترده‌تری برای متقاضیان ارائه می‌کند. هدف از ایجاد بیمه تکمیلی، همان‌ طور که از اسمش مشخص است، پوشش مازاد هزینه‌های درمان و کنترل بیماری‌هاست. سمعک نیز امروزه یکی از کاربردی‌ترین وسایل توان‌بخشی و کالای پزشکی محسوب می‌شود. شرکت‌های معتبر بیمه تکمیلی برخلاف طرح‌های پایه، شاید حتی کل هزینه خرید سمعک را به بیمه‌گزاران پرداخت کنند. مزایای بیمه تکمیلی فقط به یک‌بار خرید سمعک محدود نمی‌شود.

شرکت‌های ارائه‌کننده بیمه تکمیلی، کمک‌هزینه سمعک را هر سال یا هر چند سال یک‌بار به متقاضیان پرداخت می‌کنند. روش پرداخت تعرفه بیمه سمعک برای خدمات درمان تکمیلی به صورت مستقیم است؛ ابتدا شرکت بیمه تکمیلی با مرکز فروش سمعک قرارداد می‌بندد. سپس افراد با ارائه معرفی‌نامه از طرف بیمه، قادر به تهیه سمعک با قیمت مشخص خواهند بود. در بیمه‌های پایه، سمعک ابتدا توسط افراد خریده می‌شود و سپس به شرط ارائه مدارک، گواهی و فاکتور خرید در مهلت تعیین‌شده، تسویه حساب انجام خواهد شد.

با بیمه تکمیلی آسماری، صدای زیبای زندگی را به‌راحتی بشنوید
خرید سمعک برای افراد مبتلا به اختلال شنوایی، یک جهش بزرگ در کیفیت زندگی ایجاد خواهد کرد. بهبود شنوایی فقط منجر به ارتباط بهتر با دیگران نمی‌شود، بلکه ممکن است فرد را از انزوا و افسردگی نجات بدهد. بیمه تکمیلی آسماری که بالاترین سقف تعهدات را ارائه می‌کند، خرید سمعک را در طرح‌های خانواده، درمان شرکتی و حتی بیمه حوادث دانش‌آموزش پوشش می‌دهد. شرکت بیمه آسماری که با معتبرترین برندهای بیمه در دنیا همکاری دارد، امکان پرداخت قسطی حق بیمه را برای مشتریان فراهم کرده است.

پرداخت خسارت‌ها و کمک‌هزینه‌های تشخیص و درمان بیماری‌ها توسط آسماری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. همچنین شرکت آسماری، با بیش از ۳۵۰۰ مرکز درمانی در ایران قرارداد دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پوشش هزینه سمعک و آگاهی دقیق از سقف پرداخت با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید یا نظرتان را در بخش زیر با ما در میان بگذارید. کارشناسان خبره آسماری آماده پاسخگویی به تمام سؤالات و ابهامات هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.